Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

värdering..

Inlägg 1 av 2

2005-03-17, kl 10:36

liljeblom

liljeblom

Inlägg: 24

värdering..

Hej.
Om jag har ett privat "varulager" och vissa intventarier som jag vill ta in i företaget (enskild firma), ska det väl värderas?? Vad jag undrar är: VEM är det som ska värdera?? Jag själv, någon i branchen, min "revisor"??

Vad ska värderingen vara bra för, nån momshistoria blir det väl iallafall inte...

Tacksam för svar!!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-04-20, kl 00:25

username

Johannes
Lindström

Inlägg: 3

Du måste låta en "expert" värdera dina varor. Ta kontakt med tex nyföretagarcentrum, De bör kunna förmedla en värdesättare! Jag sitter nämligen med samma problem, Fast jag skall däremot starta handelsbolag nu till sommaren! Jag sitter på ett varulager som jag köpt och säljer av privat. Därför har jag valt att sälja av hela lagret till suveräna priser, (för att snabbt bli av med ca 3-4 hundra artiklar inom data, elektronik, mobiltelefoni mm)
Därefter kommer jag att investera pengarna i företaget!
Du får inte själv värdera dina varor, och din revisor tror jag inte får göra det! Orsaken till att du måste värdera varorna är för att du skall veta hur mycket du skall skriva in i företaget, tror jag! Mycket strul med att starta företag, Det finns alltid en baksida man ej räknat med! Hoppas det hjälpte en bit på vägen!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat