Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Åldersgräns för att starta enskild firma?

Inlägg 1 av 4

2005-03-14, kl 17:50

username

Daniel
Eriksson

Åldersgräns för att starta enskild firma?

Det är så att jag ska starta en ensild firma. Jag får det för mina föräldrar. Det kan stå på pappa, men kan det stå på mig (är 16 år)? Är det något speciellt man ska tänka på vid registreringen?

Mvh
Daniel Eriksson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-03-15, kl 16:58

larsarenander

larsarenander

Vad man bör tänka på är att gå en kurs i företagsekonomi, Det finns en sådan på gymnasiet eller läsa själv innan. Man blir aldrig fullständigt lärd utan det händer ofta överraskande saker. Det säger jag efter 40 år som företagsledare/företagare. Så ett gott råd skynda långsamt.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-03-21, kl 21:53

username

Johan

Citat:

Ursprungligen postat av:

Det är så att jag ska starta en ensild firma. Jag får det för mina föräldrar. Det kan stå på pappa, men kan det stå på mig (är 16 år)? Är det något speciellt man ska tänka på vid registreringen?

Mvh
Daniel Eriksson

vad är det för firma du ska starta?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2005-03-25, kl 13:26

Vedran

Vedran

Hej. Du kan väl maila mig på [email protected] om vad du skulle starta och sådär. Är själv 16, snart 17 och är en del insatt i det här med att starta företag.

Ha det bra!

Mvh
Vedran

Inläggets betyg
Svara Svara med citat