Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Pengar på internet

Inlägg 1 av 5

2005-02-21, kl 22:40

username

Merg
Bik

Pengar på internet

Hur måste man betala skatt på pengar man har tjänat på internet där sidorna och bankerna ligger utomlands? Mina intäckter kommer vara på reklam och jag har inget eget företag.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-02-21, kl 23:21

username

Andreas
Poike

Ja du ska betala skatt, tror det finns någon rad i deklarationen som heter inkomster från utlandet. Om det är större summor så bör du skaffa ett företag. Är det mindre summor så är det väl upp till din egen skattemoral att fylla i siffrorna i deklarationen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-02-22, kl 00:02

larsarenander

larsarenander

Ska du följa dom regler som finns så skattar du i Sverge om du är bosatt här. Det finns dubbelbeskattningsaval med flertal länder vilket betyder i korthet att den skatt du betalat utomlands får dras av i Sverge. Har du däremot din hemvist i ex Lettland och inte har bostad och är skriven i Sverge då gäller de landets skatter och dom kan jag säga dig är väldigt låga. Det finns även otaliga kriterier för om du skattar i Sverge eller ej. Detta var ett axplock.
lLars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 5

2005-02-22, kl 16:31

username

Merg
Bik

Så det räknas som vanlig lön...
Finns det någon anledning för mig att registera ett företag?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-02-26, kl 01:31

larsarenander

larsarenander

Om du inte reg. så blir det biinkomst som skattas här du får naturligtvis dra vissa kostnader fullt ut inkl. moms men startar du ett företag med andra saker i det landet om du trivs där så kan du få ner intäkterna. det är lite svårt att säga med den info jag fått från dig men mejlar du mig kanske jag kan hjälpa dig mer.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat