Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Almi och MLM

Inlägg 1 av 8

2005-02-13, kl 22:32

username

Mikael
Hollsten

Inlägg: 2

Almi och MLM

Hej!

Är det någon som vet om Almi Företagspartner lånar ut pengar till folk som ska ge sig in i MLM branchen? ...det kanske beror på vilket företag man ska samarbeta med iofs?

tack!
/Micke

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2005-02-14, kl 13:37

username

Mikael
Hollsten

Inlägg: 2

Hej Stefan!
Tack för svaret.
Jo det är "relativt" låg kapitalinsats, 11000 om jag har förstått det hela rätt. Vet inte alla detaljerna än, ska på info om en vecka.
Banken lär väl inte vilja låna ut 11000 till en arbetslös 23 åring som funderar på att börja med MLM?
mvh
/Micke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2005-03-10, kl 13:36

username

Anders
Haglundh

Inlägg: 14

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!

Är det någon som vet om Almi Företagspartner lånar ut pengar till folk som ska ge sig in i MLM branchen? ...det kanske beror på vilket företag man ska samarbeta med iofs?

tack!
/Micke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2005-03-10, kl 13:40

username

Anders
Haglundh

Inlägg: 14

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!

Är det någon som vet om Almi Företagspartner lånar ut pengar till folk som ska ge sig in i MLM branchen? ...det kanske beror på vilket företag man ska samarbeta med iofs?

tack!
/Micke



Hej Micke.
Kul att du funderar på MLM branchen. Har du inte bestämt dig riktigt än så kan jag rekommendera ett världsledande företag där insatsen är o:-
Hör av dig om du är intresserad.
Mvh
Anders
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2005-03-11, kl 14:12

username

Pontus
Jörgne

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej Stefan!
Tack för svaret.
Jo det är "relativt" låg kapitalinsats, 11000 om jag har förstått det hela rätt. Vet inte alla detaljerna än, ska på info om en vecka.
Banken lär väl inte vilja låna ut 11000 till en arbetslös 23 åring som funderar på att börja med MLM?
mvh
/Micke



Hej Micke!
Vill bara göra dig upmärksam på att MLM ofta kan vara mycket svårt och att en hel del oseriösa aktörer finns på marknaden.
Mitt råd till dig är att noga kolla upp företaget och affärsidén, försök hitta människor som jobbat i nätverket tidigare d.v.s inte de som försöker värva dig.

Låt varningsklockorna ringa om:

* De vill att du ska tjäna pengar genom att värva nya medlemmar snarare än genom försäljning.

* Om insatsen är hög. Vad får du t.e.x egentligen för de 11 000? och har det något med din versamhet att göra? Vad har din verksamhet t.ex med en portabel DVD-spelare till?

* Komplexa bonussystem.

* Om du måste värva medlemar för att överhuvudtaget kunna tjäna pengar så är det ju garanterat att många kommer bli lurade då rekryteringen inte kan fortgå i all evighet.

Låt dig inte luras av att höjdare sitter i styrelsen. De är absolut inte med i företaget på samma vilkor som dig.

Låt dig inte luras att du kommer att ligga högt upp i nätverket, för det kommer du garanterat inte så länge du inte tillhör de som startade nätverket.

Låt dig inte luras av företagets storlek lr resurser. Genom att lura folk kan man bli hur stor som helst. Har sett rena ryramidspel som hållit sina väckelsemöte i ett fullsatt globen.

Skaffa så mycket information det bara går och låt dig inte luras av säljartugget. 11000 är mycket pengar för den som inte har några.

Det finns seriösa MLM-företag med de verkar bli färre och färre.

Lycka till!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2005-03-31, kl 15:10

username

Lars
Karlsson

Inlägg: 43

Du låter krektiv! Du ska se upp med allt som varnas, Kontakta oss för en mer seriös verksamhet där insattsen är din ti och inget annat och stora förtjänstmojligheter föreligger.
fakturafinans.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2005-03-31, kl 15:11

username

Lars
Karlsson

Inlägg: 43

jag menar att ovan varning är fullt riktig!!!

fakturafinans.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2005-04-21, kl 21:54

username

Minna
Andersson

Inlägg: 14

Jag jobbar också med ett MLM företag som inte tar en krona betalt, man jobbar ihop sin inkomst...i början..sen går det av sig själv...treeevligt! utan några som helst krav eller förpliktelser. [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat