Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

I vilket land är mest lönsamt att starta ett företag ??

Inlägg 1 av 3

2005-02-13, kl 17:39

username

Fredde
Lalle

I vilket land är mest lönsamt att starta ett företag ??

Jag har planer på att starta ett förtag nu till min affärsidé. Denna ide har med Internet och göra och jag kan placera mig vart som helst i världen och arbeta med denna, den enda kontakt jag har med Sverige är betalningen som folk gör via sms. Det företaget tar sina avgifter och överför sedan den vinst jag får in till mitt företag. Nu undrar jag vilket land som är mest lönt att starta ett företag i ???? Sverige verkar ju vara helt värdelöst med tanke på att du får skatta bort 2 tredjedelar eller mer av den vinst du drar in i företaget. Dom utgifter jag kommer att ha i mitt företag är extremt minimala jämfört med vinsterna …

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-02-13, kl 20:41

larsarenander

larsarenander

Jag satt i natt och läste internationell beskattning, för att se om det hänt något särskilt på sista tiden. Jag behöver veta lite mer och kontaktar du mig så kan jag ge dig svar. [email protected]
Lars
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-02-13, kl 21:08

foretagande

foretagande

Är det för dig själv eller för ditt företag du vill ha så låga skatter som möjligt? Det finns åtminstone ett land som jag vet där det är (i varje fall var det när vi jobbade med klienter där) total skattebefrielse för företag med utlänska ägare. Hur roligt det sedan skulle vara att bo där bara för att slippa skatt är en annan fråga. Sedan finns det andra länder där företagsledare med "unika kunskaper" kan bli skattebefriade men då betalar företaget skatt enligt landet regler.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat