Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Nå ut till företagare

Inlägg 1 av 8

2005-02-10, kl 11:54

username

wef
wfwe

Inlägg: 8

Nå ut till företagare

HejsanVi på Din Datorkonsult försöker så smått köra igång en webbtjänst vid namn www.internetkartan.se. Det är en företagskatalog där vi länkar till företagshemsidor i Sverige. Vi hoppas på att kunna komma ingång med sajten på allvar inom de närmste 3 månaderna. Nu till min fråga. Någon som har några förslag på hur jag kan nå ut till många företagare på ett kostnadseffektivt. Eftersom detta inte är projekt med någon noterbar vinst så är behovet av *billig* annonsering stort. Räknar med att kunna lägga ut max 10000 på annonsering. Tacksam för kritik på sajten och svar på min fråga. MvhMarcus EklövDin Datorkonsult

fwe

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2005-02-10, kl 20:20

username

Jonte
Krig

Inlägg: 59

har nog sagt det tidigare, kolla med någon rektor i omr om deras ungar skall på skolresa, be dom dela ut flyers mot ett uppgjort pris eller liknande

För övrigt kan jag instämma med jalvander att din sida är i tråkigaste laget och mycket platt, piffa till det hela lite så blir sidan bra

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2005-02-11, kl 09:16

username

wef
wfwe

Inlägg: 8

Hejsan

Tack för svaren. Jag ska kika på vad google adwords kan göra för mig rent initialt, sen blir nog det aktuellt med mer klassisk reklam.

Jag håller med, designen är rejält tråkig just nu. Så som det ser ut nu så ska det sättas ikoner lite överallt, framför alla länkar i själva katalogen. En karta skall sättas dig och den ska man kunna interaktera med.

Tack så mycket.

fwe

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2005-02-20, kl 02:11

roblu

roblu

Inlägg: 52

Ring tidningar/eller faxa ut pressrelease till dem.
Ringa är naturligtvis ett bra sätt, ringde själv runt några dagar och kom med i 11 tidningar tror jag det var tex expressen, aftonbladet, frida osv, nu jobbar jag ju inte med data just nu (men jag har sedan 1989) ring till IDG som har tex Computer Sweden tex. Det bästa är om Ni kan få tag på en frilans jornalist (samma person skriver varianter på samma i flera tidningar). Och skicar Ni en press release skriv med en säljande text, jornalister ÄLSKAR!!! att bara behövar redigera lite och sen slänga in i tidningen, de brukar mer eller mindre köra på det man skrivit rakt av. MEN ljug inte !, frisera sanningen är en annan sak ;-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2005-02-22, kl 22:22

username

wef
wfwe

Inlägg: 8

Tackar ödmjukast för tipsen. Dags kontakta lite folk nu med andra ord.

Mvh

Marcus Eklöv
Din Datorkonsult

fwe

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2005-04-21, kl 13:45

username

Marika
Lantz

Inlägg: 28

Jag printar och designas flyers och visitkort vilket är mycket bra sätt att få ut era tjänster till företag.
Jag ligger under konkurrenterna i pris och kan ordna flyers inom några dagar efter beställning billigt!

Visitkort är ett måste om man vill få ut reklam.

Jag är BILLIG på detta.

Hör av dig så kan vi ordna ett bra paket för ditt företag!

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2005-04-23, kl 14:42

silfverhielm

silfverhielm

Inlägg: 28

Hej Marcus!

Jag, tillsammans med kollega är precis i tagen att dra igång en konsultverksamhet med initial inriktning på sälj/management. Dock är min kollega i detta egentligen mer riktad åt PR/strategisk info, marknadsföring och är du intresserad kan det säkert göras något spännande för en spottstyver. Att vi idag främst inriktar oss på säljdelen är för att det är lättare och har en svagare konkurrensbild men jag vet att det för henne är oerhört motiverande att åter få jobba mer med PR-frågor!
Hör gärna av dig med mer info eller frågor!

Med vänliga hälsningar/

Johnnie Silfverhielm
070-753 75 49
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2006-05-24, kl 16:17

username

Patrik
Jonsson

Inlägg: 9

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!

Jajja och Google AdWords är väl en bra början på marknadsföring på internet. De hjälper till att få kunder till din webbsajt.

Ett reklamblad till utvalda företag är också bra. Du kan ju även ha ett erbjudande, där de första kunderna får... någonting extra.

En kombination av dem båda är väl en bra grund.

Så till din webbdesign! Du får i alla fall fram information, det är ingen tvekan om den saken. Dock känns din sajt platt och lite tråkig. Det är en väldig konkurrens när det gäller webbdesign. Det gäller att få sina kunder intresserade och få dem att stanna kvar och läsa det du skrivit. Om jag skall vara ärlig hade jag nog surfat vidare om jag hamnat på din webbsajt. Gör den lite mer interaktiv och levande. Men designen ska fortfarande vara ren så att informationen går fram.

Hör av dig om du behöver hjälp eller tips!

Med vänlig hälsning

Daniel Jalvander
Merreklam
merreklam.se



Nja Jajja vet jag inte om jag kan hålla med om. Vist det är ett gamalt företag i denna bransch men jag tycker personligen att dom tar för mycket i betalt för sina tjänster.

Google Adwords är nog den bästa tjänsten i så fall.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat