Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Terapi vs Karin? Vad tror ni, kan det fungera?

Inlägg 1 av 8

2005-02-03, kl 22:41

livskris

livskris

Terapi vs Karin? Vad tror ni, kan det fungera?

Hej!

Karin heter jag och fyller alldeles inom kort 29 år, 12:e februari för er som vill uppvakta! *skrattar*... (ups, sa jag det där högt?!.... *ler*)

Jag har under några år funderat en del på att förverkliga en av mina idéer. Egentligen en idé som inte skulle behöva förverkligas om allt gick rätt till, men tyvärr verkar det brista en hel del inom detta område.
Jag pratar om att ge mig in och jobba med människor som behöver vägledning i sin sorgbearbetning. Jag tänker rikta in mig på sorgbearbetning för de som förlorat en nära anhörig då jag själv i ung ålder förlorat båda mina föräldrar och tvingats ta hand om företag, hyresgäster, fastigheter, sorg, ensamhet m.m....

Vad är unikt med detta kanske ni tänker, finns ju hur många psykologer, terapeuter och beteendevetare som helst? Ja, det gör ju det, men det som kommer stå i fokus hos mig är min egen erfarenhet och inte några teorikunskaper.
Jag kommer vara otroligt tydlig med att jag inte har någon formell utbildning utan att jag finns som ett alternativ och som en vanlig medmänniska med erfarenhet av allt praktiskt och känslomässigt som man måste gå igenom för att komma vidare och åter igen få ett värdigt liv. Jag sökte själv under många år efter "vanliga erfarna människor" under min egen sorgeprocess, men gick relativt bet... Därav önskan att starta detta... Vad tror ni, kan det fungera? Är jag för optimistisk som vill konkurrera med "terapisamfundet" genom att vara medmänsklig, ha erfarenhet och genom att "bara" vara Karin?

Hemsidan är under uppbyggnad så ett försök ska jag ge det, men vill absolut ha synpunkter från er! Vad tänker ni när ni hör mina tankar?

Tack på förhand!

MVH // Värmlands egen Karin som nyligen flyttat till Stockholm

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2005-02-03, kl 23:39

larsarenander

larsarenander

Det låter mycket bra, men ska du ha det som företag så får du väl ta betalt per ord mening eller uppkopplingstid. Jag tror du kommer att få fullt upp. Lycka till
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2005-02-04, kl 00:01

livskris

livskris

Citat:

Ursprungligen postat av:

Det låter mycket bra, men ska du ha det som företag så får du väl ta betalt per ord mening eller uppkopplingstid. Jag tror du kommer att få fullt upp. Lycka till
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

Hej Lars!

Tack för att du tog dig tid att kommentera! Vänligt och uppskattat.... Titta gärna i din mailbox, jag har mailat dig!

MVH // Karin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 8

2005-02-04, kl 08:41

daniel234

daniel234

Jag tycker också att det låter som en bra idé. Men är tanken att du bara ska finnas på nätet eller ska du även träffa dina kunder "live" så att säga?
När det gäller nätvarianten kan du ju efter ett tag när du fått upp kundstocken börja ta ut någon typ av medlemsavgift för att du ska få intäkter.

/Daniel

www.Trendystuff.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2005-02-12, kl 21:04

LailaI

LailaI

Hej Karin!
Härligt att du vill dela med dig av egen erfarenhet. Om du har en plan över hur du ska jobba i kontakt med sorjande människor kan du visa det till kommuner, skolor och företag. Gör alltså reklam för dig själv genom att representera din ide, lämna broschyr, visit kort och vad du tar i arvode. Ingen utbildning kan ersätta riktig erfarenhet.
Lycka till
Laila
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2005-02-13, kl 15:34

livskris

livskris

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej Karin!
Härligt att du vill dela med dig av egen erfarenhet. Om du har en plan över hur du ska jobba i kontakt med sorjande människor kan du visa det till kommuner, skolor och företag. Gör alltså reklam för dig själv genom att representera din ide, lämna broschyr, visit kort och vad du tar i arvode. Ingen utbildning kan ersätta riktig erfarenhet.
Lycka till
Laila
[email protected]

Hej Laila!

Tack så hjärtligt Laila för ditt inlägg samt kommentarerna! Det värmde gott med din respons!

PS, Jag har mailat dig!

// Karin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 7 av 8

2005-02-18, kl 11:54

username

Rickard
Wasik

Hej karin mycket bra idee kontakta mig så kan du berätta mig mera om detta [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2005-02-19, kl 14:37

livskris

livskris

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej karin mycket bra idee kontakta mig så kan du berätta mig mera om detta [email protected]

Hej Polarisse!

Jag kommer maila dig under nästkommande vecka! Tack för din tid!

// Karin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat