Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

garanti på att dem skickar

Inlägg 1 av 6

2005-01-24, kl 17:25

username

Andre
Mo..

Inlägg: 21

garanti på att dem skickar

fins det någon garanti på att dem på alibaba skickar sakerna?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-01-24, kl 21:00

username

Johannes
Lindström

Inlägg: 3

Tyvärr inte, Men kul att du frågar om en sån sak! Du får helt enkelt göra som jag gjort!
Börja att beställa för en liten summa pengar, men akta dig för att göra först en "provbeställning" på låt oss säga 500:- och sen när du fått prylarna beställer du för 10 000:- då kan det finnas risk att du blir blåst, då dem skickar de "billigare" försändelserna för att skapa ett förtroende. Jag handlar från ett flertal tillverkare och återförsäljare i hongkong, usa texas, thailand har jag även beställt elektronikkomponenter ifrån, Men större delen av importen kommer från asien! Visst har jag blivit blåst, Men numera vet jag vilka jag kan lita på!

Från thailand har jag hittils fått det jag beställt, Dock är det riskabelt till skillnad mot china, Det är så strikta lagar i china.
Tex för att kunna öppna ett bankkonto så är det noga med uppgifter, fast boende mm. Däremot i thailand kan i princip vem som helst starta ett konto med falsk legitimation.

Ett annat alternativ är att du handlar från sidor tex, i asien som är "Paypal Verified" www.paypal.com

Hursomhelst, Nu beror det ju mycket på vad du skall importera. Själv köper jag in hemelektronik, ex mp3 spelare, mobiltillbehör, elektronikkomponenter etc.
Och affärerna rullar på! Lycka till i jakten bland produkterna i alibaba länderna ;)

Och visst, Som en import/grossist här i sverige sade till mig, Syssla inte med import! handla av mig som har kontakter!
Men varför inte skaffa sig egna kontakter i utlandet? :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-01-25, kl 14:52

username

Andre
Mo..

Inlägg: 21

Citat:

Ursprungligen postat av:

Tyvärr inte, Men kul att du frågar om en sån sak! Du får helt enkelt göra som jag gjort!
Börja att beställa för en liten summa pengar, men akta dig för att göra först en "provbeställning" på låt oss säga 500:- och sen när du fått prylarna beställer du för 10 000:- då kan det finnas risk att du blir blåst, då dem skickar de "billigare" försändelserna för att skapa ett förtroende. Jag handlar från ett flertal tillverkare och återförsäljare i hongkong, usa texas, thailand har jag även beställt elektronikkomponenter ifrån, Men större delen av importen kommer från asien! Visst har jag blivit blåst, Men numera vet jag vilka jag kan lita på!

Från thailand har jag hittils fått det jag beställt, Dock är det riskabelt till skillnad mot china, Det är så strikta lagar i china.
Tex för att kunna öppna ett bankkonto så är det noga med uppgifter, fast boende mm. Däremot i thailand kan i princip vem som helst starta ett konto med falsk legitimation.

Ett annat alternativ är att du handlar från sidor tex, i asien som är "Paypal Verified" www.paypal.com

Hursomhelst, Nu beror det ju mycket på vad du skall importera. Själv köper jag in hemelektronik, ex mp3 spelare, mobiltillbehör, elektronikkomponenter etc.
Och affärerna rullar på! Lycka till i jakten bland produkterna i alibaba länderna ;)

Och visst, Som en import/grossist här i sverige sade till mig, Syssla inte med import! handla av mig som har kontakter!
Men varför inte skaffa sig egna kontakter i utlandet? :)




Mycket bra svar! men jag har beställt nu från kina från ett företag som verkar vara helt ok och har trustpass om det nu har någon betydelse och jag har redan skickat mina 3000 kr för att köpa mp3 spelare. så jag hoppas att det går bra och jag inte blir blåst.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-02-03, kl 03:36

username

Andreas
Eriksson

Inlägg: 16

Hittade en sida som verkar kunna hjälpa till med importering av produkter från Thailand, www.thaiimport.se
Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-02-07, kl 13:20

username

Susanne
Engdahl

Inlägg: 5

Citat:

Ursprungligen postat av:

fins det någon garanti på att dem på alibaba skickar sakerna?



Betala aldrig via Western Union eller liknande !!!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-02-08, kl 14:22

username

Andre
Mo..

Inlägg: 21

Mirweb, Det gick jättebra, fick dem igår och allt är bra :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat