Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Från hobby till företag? (Etsy)

Inlägg 1 av 2

2021-09-01, kl 13:35

ShrimpCreations

ShrimpCreations

Inlägg: 1

Från hobby till företag? (Etsy)

Hej,

Jag har under en tid testat att sälja olika saker på Etsy.com, framförallt målningar och prints. Har lite smått börjat utveckla min shop med lite andra småsaker och har lyckats bygga upp en bra kundkrets.
Har tidigare registrerat denna inkomsten som hobbyverksamhet, men eftersom att det nu inte längre bara är en kul hobby utan något som jag faktiskt vill utveckla mer så tänker jag att det är dags att starta företag. Men varje gång jag är inne på verksamt.se och ska göra det så sitter jag alltid där som ett frågetecken och ger sen upp.

Finns det någon här som har erfarenhet av att sälja på Etsy? eller om någon känner till ett bra företag som kan hjälpa till med detta?

Tacksam för alla tips jag kan få

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2021-09-03, kl 15:34

joimport

joimport

Inlägg: 97

Citat:

Ursprungligen postat av: ShrimpCreations

Hej,

Jag har under en tid testat att sälja olika saker på Etsy.com, framförallt målningar och prints. Har lite smått börjat utveckla min shop med lite andra småsaker och har lyckats bygga upp en bra kundkrets.
Har tidigare registrerat denna inkomsten som hobbyverksamhet, men eftersom att det nu inte längre bara är en kul hobby utan något som jag faktiskt vill utveckla mer så tänker jag att det är dags att starta företag. Men varje gång jag är inne på verksamt.se och ska göra det så sitter jag alltid där som ett frågetecken och ger sen upp.

Finns det någon här som har erfarenhet av att sälja på Etsy? eller om någon känner till ett bra företag som kan hjälpa till med detta?

Tacksam för alla tips jag kan få

Jag har skickat ett privat meddelande till dig

ingenting är omöjligt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat