Inlägg 1 av
7
2018-06-12, kl 13:45
Atley
Företag som hjälper ungdomar ut i arbete
Hallå där, jag satt och slösurfade runt häromdagen efter en städfirma när jag snubblade på Ungdomsstäd som utför hemstädning i Kalmar. Nu är det en bit ifrån där jag bor(Dalby) men jag tyckte att företagsidén var intressant. Att fokusera på att anställa unga och hjälpa de komma in i arbetslivet på ett bra sätt låter som en kanon idé men eftersom att jag bor en bra bit ifrån Kalmar så letar jag istället efter ett liknande företag i Dalby-området.
Jag får inte upp något resultat när jag söker men tänkte kolla om ni på startaeget har tips på företag i Skåne som är liknande?
Svara
Svara med citat
Inlägg 2 av
7
2018-06-14, kl 15:23
stoffe03
Hej,
Tack för intressant tråd. Första gången jag hör om ett sådant koncept och absolut värt att titta närmare på då det är en jätte kul ide.
Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 3 av
7
2018-08-29, kl 20:46
soheil
Hej!
Har några enkla frågor om registrering av ett städ och service företag.
1: skall köpa material för ca 50 000 kr för kunna starta. Blir det hela 50 000 kr som företagen omsättning?
2. vad är en näringsgren? :(
Tack för svaret på förhand
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
7
2018-08-30, kl 12:06
stoffe03
Hej Soheil,
Du hade enkelt hittat svaren på google. Näringsgren är i andra ord yrkesområde. Du behöver hitta rätt SNI koder för att kategorisera branschen/yrkesområdet dina tjänster faller in på, vad säljer du för produkt/tjänst och i vilken kategori?
Angående dina 50tkr så är det inte omsättning, omsättning är intäkter av försäljning.
Citat:
Ursprungligen postat av: soheil
Hej!
Har några enkla frågor om registrering av ett städ och service företag.
1: skall köpa material för ca 50 000 kr för kunna starta. Blir det hela 50 000 kr som företagen omsättning?
2. vad är en näringsgren? :(
Tack för svaret på förhand
Företagskonsult
[email protected]
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 5 av
7
2018-08-30, kl 12:39
soheil
Hej Stoffe,
Tack för ditt svar.
SNI numret är 81210, Det är städ och service företag. Jag försöker registrera företaget.
Vet verkligen inte vad jag skall skriva för omsättning och näringsgren.
Ingen aning om det går bra för mig eller inte. Skall investera Ca 50000 kr för kunna komma igång.
egentligen försöker jag svara på nedanstående frågan.
Näringsgren
Lokalvård
Omsättning * ?
Momsfri försäljning * ?
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 6 av
7
2018-08-30, kl 12:42
stoffe03
Jag skulle rekommendera att du skriver in noll (0), det där går att ändra i efterhand när saker börjar rulla på. Ska du registrera ett AB eller blir det ett enskilt?
Du har inget momsfri försäljning
Företagskonsult
[email protected]
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 7 av
7
2018-08-30, kl 12:48
soheil
okej Tack. Det skall vara enskilt i början. Har jobbat som ssk ca 17 år har knappast pengar för semester. :(
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat