Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Marknadsföring & Reklam

Marknadsföring av Städ firma

Inlägg 11 av 20

2016-01-20, kl 11:13

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

komplicera det inte för dig i onödan. Skapa en facebook sida för företaget och så kör du på facebook darkposts. Det behöver inte kosta mycket heller, du bestämmer själv om du vill att det ska vara 200kr om dagen eller 2000kr.

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 20

2016-02-02, kl 14:48

WKConsulting

WKConsulting

Inlägg: 1

Som någon redan har varit in på här tidigare skulle jag rekommendera marknadsföring på internet. Gör en ordentlig kundanalys så att du vet vem du vill ska se din annons. Här ska du inte tänka "alla kan väl behöva städtjänster", utan tänk idealkunden. Om du delar in personer i flera fack, vilket fack har högst konvertering? Det är till dem du vill nå med din marknadsföring om du vill behålla lönsamheten medan.

Ta informationen du har om vem kunden är och rikta annonserna mot den målgruppen genom t.ex. sociala medier och Google AdWords.

- Onlinemarknadsföringskonsult
- E-handlare
- www.wkc.fi

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 20

2016-02-16, kl 16:42

tobe

tobe

Inlägg: 2

Hej
Du hittar säkert svar i ERFARENHETSBANKEN www.rakbladet.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 20

2016-02-16, kl 17:23

stoffe03

stoffe03

Inlägg: 121

Tobe är det tanken att sidan ska se ut som den gör eller har det blivit fel?

Företagskonsult
Virtuell assistans/frilans
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 20

2016-06-10, kl 09:30

Seoka

Seoka

Inlägg: 7

Ett sätt att få kunder är att leta sig till dem, men det andra sättet är att attrahera kunderna till dig.

Detta kan du göra genom att erbjuda kvalitativt innehåll som ger ett värde till dina blivande kunder. Det kan till exempel vara ett blogginlägg om "Hur man kan städa utan kemiska medel" och sedan boosta inlägget via sökordsoptimering, betalda annonser samt sociala medier.

Efter att du fått besökare till ditt intressant blogginlägg, kan du guida dem vidare till dina tjänster.

Med vänlig hälsning,

Petteri - www.seoka.se

Konsult inom digital marknadsföring
Sökordsoptimering - Konvertering - Google Adwords - Retargeting - Innehållutveckling - Tillväxtrådgivning

http://www.seoka.se
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 20

2016-10-31, kl 11:04

Holger

Holger

Inlägg: 12

Börja med att läsa boken "Starta och driv ditt eget städföretag". Där står mycket om marknadsföring av städverksamhet. Du kan låna den på de flesta bibliotek eller hitta den här http://www.tipsom.se/starta-stadforetag2/. Antingen kan du använda några av de metoder som finns i boken direkt själv eller så vet du mer hur du ska anlita någon som hjälper dig. Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 20

2016-12-19, kl 10:17

Calbit

Calbit

Inlägg: 1

Min webbyrå hjälper till med marknadsföring.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 20

2016-12-28, kl 13:04

Billackochplat

Billackochplat

Inlägg: 1

Samma här. Får mycket hjälp därifrån.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 20

2017-02-22, kl 16:21

Vapus

Vapus

Inlägg: 1

Det är viktigt att nätverka och träffa rätt personer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 20

2017-03-07, kl 23:27

DavidJönsson

DavidJönsson

Inlägg: 8

Ett av de lättaste sätten att marknadsföra sig är igenom att göra ett bra jobb, samtidigt som man gör det på ett oväntat sätt. konsekvensen blir då att kunden kommer berätta det här till sina kompisar, som kommer berätta det till de andra. Mitt förslag till dig är därför att ge en personlig gåva till några av de ställen som du städar hos. T.ex kan du ge en ros eller lämna en chokladask med ett handskrivet meddelande. Det är något som då kommer urskilja dig från resten av alla städbolag, och din gåva kommer även göra att kunden sprider budskapet om "vilken fantastisk städfirma", och då får du helt enkelt nya kunder serverade på silverfat.

Summa sumarum kommer hela kostnaden ligga på ca 50 kr, men öka din marknadsföring mångfaldigt och ge dig tusentals kroner tillbaka.

Fick även en idé för hur du ska göra så att dina kunder stenar kvar, men den få du veta en annan gång ;)

De här lösningarna och många fler är de som få personer känner till, men det vill jag förändra. Besök min hemsida (zero-to-rich) om du vill att jag ska hjälpa dig ytligare.

Ps. Har alltid en 100% pengarna tillbaka garanti.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 2

1 2