Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

registrera varumärke+slogan?

Inlägg 1 av 4

2005-01-12, kl 14:46

username

jakob
svensson

Inlägg: 8

registrera varumärke+slogan?

hej,
om man vill skydda tex namnet på en webbsida och tillhörande slogan. Vad finns det för fördelar och nackdelar med att registrera dessa ihop som ett varumärke eller vad för sig?
Bör man registrera namnet utan doppdomän? dvs bara "minsida" eller "minsida.se"
eller med slogan i samma "minsida.se -min slogan"

Vilket är att rekomendera?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-01-16, kl 00:09

username

Skandalen
Eskil

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

hej,
om man vill skydda tex namnet på en webbsida och tillhörande slogan. Vad finns det för fördelar och nackdelar med att registrera dessa ihop som ett varumärke eller vad för sig?
Bör man registrera namnet utan doppdomän? dvs bara "minsida" eller "minsida.se"
eller med slogan i samma "minsida.se -min slogan"

Vilket är att rekomendera?



Hej!
Kommer du på en egen slogan så har du upphovsrätt
på din slogan utan att behöva registrera den...

Väl när din företagsnamn/Produktnamn blir "inarbetat" (mycket folk känner till den) så har du automatiskt skydd för de namnen...

skulle det vara så att du vill vara på den säkra sidan kan du försöka och registrera dom på vanligt sätt..

mvh/ Geo

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-01-17, kl 09:38

username

jakob
svensson

Inlägg: 8

Ok, men om någon annan börjar använda samma slogan så känns det kanske bättre att ha varumärkesskyddat den än att enbart motivera med "vi hade den först" för att de ska ta bort den.
Det kan ju vara svårt att visa också om det handlar om mindre företag som inte direkt blir rikskända. Då skulle ju båda två kunna använda samma kännetecken ganska länge innan det märktes att de krockade.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-02-20, kl 02:15

roblu

roblu

Inlägg: 52

Hej !
Jag har för mig att för att vara "känd" så ska man ha varit i gång 5 år eller liknande, i alla fall om du skulle vilja vinna i domstol.
Men ring PRV i Söderhamn, en varumärkes registering kostar under 1200 har jag för mig...
Lycka till, Robin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat