Inlägg 1 av 1
2015-06-12, kl 08:31
6 tankar dina kunder har som du måste känna till
Psykologin bakom vad du gör men kanske främst hur du gör det, är nog det som spelar störst roll när det kommer till marknadsföring.
Det finns vissa ”regler” som bör följas, oavsett vad du vill leda kunden/besökaren till. Generellt sett så bör du inte utmana det läsande ögat, alltså, du borde inte ha den viktigaste informationen längst ner till höger då vi i västvärlden börjar att läsa i det övre vänstra hörnet, skannar över till mitten och avslutar i det nedre vänstra hörnet. Vi skannar innehållet och läser det i en ”F-rörelse”. Ha därför alltid det viktigaste samt det du vill att någon ska se först, uppe i vänstra hörnet.
Oftast ser situationen väldigt olika ut från kund till kund, att veta var någon är på väg och vilken livssituation någon har, är en bättre fråga för en som mig som i framtiden vill skapa en produkt.
För dig som har en webbshop eller redan löser ett väldigt specifikt problem är det snarare en fråga om beteendevetenskap och huruvida du matchar vad kunden vill ha, med det du erbjuder.
Så, vill du lära dig lite om mänskligt beteende och hur du kan få någon att ta just det initiativ du vill?
Läs hela inlägget på http://felixlanglet.com/6-tankar-dina-kunder-har-som-du-maste-kanna-till/
Det finns vissa ”regler” som bör följas, oavsett vad du vill leda kunden/besökaren till. Generellt sett så bör du inte utmana det läsande ögat, alltså, du borde inte ha den viktigaste informationen längst ner till höger då vi i västvärlden börjar att läsa i det övre vänstra hörnet, skannar över till mitten och avslutar i det nedre vänstra hörnet. Vi skannar innehållet och läser det i en ”F-rörelse”. Ha därför alltid det viktigaste samt det du vill att någon ska se först, uppe i vänstra hörnet.
Oftast ser situationen väldigt olika ut från kund till kund, att veta var någon är på väg och vilken livssituation någon har, är en bättre fråga för en som mig som i framtiden vill skapa en produkt.
För dig som har en webbshop eller redan löser ett väldigt specifikt problem är det snarare en fråga om beteendevetenskap och huruvida du matchar vad kunden vill ha, med det du erbjuder.
Så, vill du lära dig lite om mänskligt beteende och hur du kan få någon att ta just det initiativ du vill?
Läs hela inlägget på http://felixlanglet.com/6-tankar-dina-kunder-har-som-du-maste-kanna-till/
Svara Svara med citat