Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Vilande företag? Sluta sälja mer?

Inlägg 1 av 3

2005-01-11, kl 02:08

username

Patrik
Sjöö

Vilande företag? Sluta sälja mer?

Om jag som driver en enskild firm som omsätter lite drygt 2,3 Miljoner om året vill plocka ut all vinst och sedan skatta för det så att jag inte behöver tänka mer på företaget. Hur gör man då? vill alltså lägga ner om 6 månader typ.

MVH Johan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-01-12, kl 19:15

foretagande

foretagande

Du avregistrerar firman, meddelar SKM att du inte längre ska ha F-skatt. Du avvecklar företaget genom att sälja de tillgångar som finns iform av inventarier, betalr de skulder som finns och tar själv ut resten av pengarna. Eftersom bolaget kommer att eva en bit in på detta år så är den sista deklarationen den som ska göras 2006. Där löser du upp alla avsättningar och deklarerar på så vis alla ackumuerade inkomster du tidigare inte skattat för. Sedan är det klart.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-01-14, kl 20:27

larsarenander

larsarenander

Jag har en del förslag som kan vara värdefull för dig. Ta kontakt med mig på [email protected]
Lars
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat