Inlägg 1 av 2
2014-08-09, kl 20:43
Accessoarer - påslag på inpriset
Hej,
Vad är ett rimligt påslag på accessoarer för en produkt som t ex en slips som säljs på nätet om e-handlare köpt in varan från Kina och säljer själv via nätet? Vi kan också leka med tanken för vanlig detaljhandel som köper in en skjorta tex från Stenströms och säljer den vidare i butik? Vad har de för in-pris respektive ut-pris (dvs påslag). Fördelen för en e-handlare som t ex tillverkar något eget och säljer vidare direkt på nätet och når en stor målgrupp bör priset kunna sättas betydligt lägre.
Kul att höra av er som är igång och driver egna bolag.
Vad är ett rimligt påslag på accessoarer för en produkt som t ex en slips som säljs på nätet om e-handlare köpt in varan från Kina och säljer själv via nätet? Vi kan också leka med tanken för vanlig detaljhandel som köper in en skjorta tex från Stenströms och säljer den vidare i butik? Vad har de för in-pris respektive ut-pris (dvs påslag). Fördelen för en e-handlare som t ex tillverkar något eget och säljer vidare direkt på nätet och når en stor målgrupp bör priset kunna sättas betydligt lägre.
Kul att höra av er som är igång och driver egna bolag.
Vänliga Hälsningar
Martin Johansson