Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Norskt vilande bolag. Någon med koll?

Inlägg 1 av 2

2013-08-31, kl 21:30

Saltvatten

Saltvatten

Inlägg: 1

Norskt vilande bolag. Någon med koll?

Hej

Jag har några frågor som gäller ett gammalt norskt enskilt bolag jag hade i Norge.

Bolaget har inte varit aktivt sedan 2004. Jag avregistrerades från Norska momsregistret samma år.

Efter det har jag inte tänkt så mycket mer på det gamla bolaget som fallit i glömska fram tills för några dagar sedan då jag kollade upp mitt gamla bolag om det fanns kvar, och det var fortfarande registrerat i företagsregistret och enhetsregistret tror jag det heter. Fortfarande på en gammal Norsk postboxadress jag hade den gången.

Det jag undrar eller vad jag oroar mig över är om det orsakat problem för min del?
Om jag åkt på skulder eller andra avgifter pga att det legat vilande?

Jag vågar inte kolla upp det om det nu skulle bli nåt skit med det och man åker på skulder eller liknande. Jag har inte hört ett ord eller blivit uppsökt från Norge sedan 2005. Tanken är att aktivera bolaget igen då jag fått erbjudanden att köra igång igen.

Jag var uppe o jobbade i Norge förra året en kort tid. Anställd på ett norskt företag i 6 månader och ansökte om norsk skattekort och deklarerade i år i Norge som vanligt utan att höra något. Dom vet ju att jag finns här i Sverige väl?

Oroar jag mig i onödan?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2013-09-01, kl 19:21

Dansoft

Dansoft

Inlägg: 21

Du stressar med största sannolikhet upp dig i onödan.
Norge skickar det till Sverige om det är något de vill.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat