Jag tog mig sedan till World Trade Center för att träffa Per Dagergård. Han var med och rullande ut Metro i 40 länder och hyllas som en drivkraftig entreprenör och visionär. Nu har han startat Entertainment Express. Ett företag som ska syssla med uthyrning av dvd-filmer via nätet.
Målet är att bygga upp en kraftig utmanare på den europeiska underhållningsmarknaden.
Via nätet ska man kunna köpa och hyra filmer, spel och hemelektronik till ett billigare pris än hos någon annan.
För den som tecknar sig för ett 24-månadersabonnemang kan priset bli så lågt som tio kronor per film. Visst låter det bra.
Om jag investerar 11 000 kronor får jag vara med och dra nytta av möjligheterna att tjäna stora pengar, förutsatt att jag värvar in andra som är villiga att satsa pengar i bolaget.
Ett klassiskt pyramidspel?
Inte alls enligt Per Dagergård.
Skillnaden jämfört med sådana som WGI, Chess och GII Corp är att Entertainment Express har varor att sälja och då blir nätverksförsäljningen laglig, säger han och lovar rikstäckande kampanjer under mars-april nästa år. Målet är att få in 25 000 prenumeranter det första året.
Kompensationssystemet ska vara skapat av en av de ”smartaste hjärnorna” branschen. Den som jobbar på bra kan tjäna hundratusentals kronor i veckan.
Kontakt mig via mail och berätta lite mer.
[email protected]