Inlägg 1 av 3
2013-02-04, kl 10:42
Fråga om Vismas "Enskild firma"
Jag skickade följande mail till Visma:
Som svar fick jag följande:
Goddag yxskaft, Visma.
Finns det någon här som kan svara på frågan?
Bakgrund: Jag ska starta företag, är inte särskilt insatt i företagsekonomi och vill ha ett program som sköter allt "pappersjobb" så att jag kan fokusera på mitt jobb (sälja tjänster). Jag har plöjt igenom 4-5 olika testversioner av bokföringsprogram. I princip alla har varit skrämmande usla och eller oanvändbara. Visma Enskild Firma var det som var minst skrämmande, men företaget verkar uppenbarligen inte vilja ha nya kunder.
(De jag testat är Speedledger, Enskild Firma, JFSFakt, BL-Start, BOQ-demo, eFR2013. Tar gärna emot tips på fler)
Jag utvärderar "Enskild firma" från er. Till Skatteverket har jag gjort en preliminär deklaration över årets månader när det gäller skatterna. Var i programmet hittar jag en sammanställning över hur mycket skatt / egenavgift jag ska betala in för aktuell månad? Eller måste jag räkna ut detta själv?
Som svar fick jag följande:
Tack för ditt e-brev.
För att kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver vi fler företagsuppgifter så vi kan hitta dig i vårt register för serviceavtal. Vänligen fyll i följande uppgifter och skicka till oss i Kundtjänst. Bifoga gärna dina frågor på nytt.
Goddag yxskaft, Visma.
Finns det någon här som kan svara på frågan?
Bakgrund: Jag ska starta företag, är inte särskilt insatt i företagsekonomi och vill ha ett program som sköter allt "pappersjobb" så att jag kan fokusera på mitt jobb (sälja tjänster). Jag har plöjt igenom 4-5 olika testversioner av bokföringsprogram. I princip alla har varit skrämmande usla och eller oanvändbara. Visma Enskild Firma var det som var minst skrämmande, men företaget verkar uppenbarligen inte vilja ha nya kunder.
(De jag testat är Speedledger, Enskild Firma, JFSFakt, BL-Start, BOQ-demo, eFR2013. Tar gärna emot tips på fler)
-
Svara Svara med citat