Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Obemannat automatsolarium!!! En bra affärsidé!

Inlägg 1 av 10

2004-12-29, kl 16:01

username

Mikael
Nojonen

Inlägg: 7

Obemannat automatsolarium!!! En bra affärsidé!

Jag driver idag 2 st obemannade automatsolarium. Jag söker lokal för att öppna min tredje anläggning. Det här är den bästa affärsidén jag någonsin stött på. Jag lägger ner ungefär 1 timme/dag i arbetsinsats och jag lever på det här. Otroligt rolig bransch att jobba i eftersom utvecklingen gått fram så långt inom solariebranschen. Det som är viktigt är att man hittar rätt leverantör. Jag har hållt på i den här branshen i över 2 år och jag har erfarenher av flera olika leverantörer. Jag har erfarenheter om hur man bygger en sådan anläggning, inreder, profilerar sig, marknadsföring etc. Om någon är intresserad av solariebranschen så kan ni höra av er till mig så kan jag lotsa er genom djungeln och hjälpa er med det mesta. Jag har även lite begagnade solariesängar, mynboxar, varuautomater och växlingsautomater att erbjuda.
[email protected]
MVH Micke 070-324 35 38

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2005-01-08, kl 19:15

username

Magnus
Johansson

Inlägg: 1

Det låter som en bra idé. Hur tar du betalt och hur kommer kunderna in i solariet? En myntautomat vid solariet måste ju vara utsatt för inbrottsförsök kan jag tänka.

Mvh
Magnus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2005-01-10, kl 15:17

username

Leif
Jönsson

Inlägg: 1

Hej micke.
Hade tänkt att starta solarium. Vem ska man vända sig till?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2005-01-14, kl 14:16

username

Mikael
Nojonen

Inlägg: 7

Citat:

Ursprungligen postat av:

Det låter som en bra idé. Hur tar du betalt och hur kommer kunderna in i solariet? En myntautomat vid solariet måste ju vara utsatt för inbrottsförsök kan jag tänka.

Mvh
Magnus


Solariet öppnas med ett elektroniskt dörrlås och stängs på samma sätt.
Man har en myntbox på utsidan av solarierummet. Kunden betalar med mynt eller också med solkort. Kunden kan köpa ett solkort i våran växlingsautomat(chipcard). Kunden tankar på sitt kort själv med den summan dom vill. Det är klart att inbrott kan ske men med den typ av myntbox jag har så minimerar man risken. Jag har haft obemannat solarium i över 2 år och vi har aldrig haft inbrott i myntboxarna.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2005-01-14, kl 14:18

username

Mikael
Nojonen

Inlägg: 7

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej micke.
Hade tänkt att starta solarium. Vem ska man vända sig till?


Hej Lejo702!

Jag har erfarenheter från flera leverantörer och eftersom jag haft olika leverantörers sängar så vet jag vad folk efterfrågar. Hör gärna av dig till mig per telefon så kan vi pratas vid om du är intresserad.
MVH Micke 070-324 35 38

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2005-02-03, kl 23:08

username

Peder
Sjögren

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag driver idag 2 st obemannade automatsolarium. Jag söker lokal för att öppna min tredje anläggning. Det här är den bästa affärsidén jag någonsin stött på. Jag lägger ner ungefär 1 timme/dag i arbetsinsats och jag lever på det här. Otroligt rolig bransch att jobba i eftersom utvecklingen gått fram så långt inom solariebranschen. Det som är viktigt är att man hittar rätt leverantör. Jag har hållt på i den här branshen i över 2 år och jag har erfarenher av flera olika leverantörer. Jag har erfarenheter om hur man bygger en sådan anläggning, inreder, profilerar sig, marknadsföring etc. Om någon är intresserad av solariebranschen så kan ni höra av er till mig så kan jag lotsa er genom djungeln och hjälpa er med det mesta. Jag har även lite begagnade solariesängar, mynboxar, varuautomater och växlingsautomater att erbjuda.
[email protected]
MVH Micke 070-324 35 38



Hej. Jag har hört talas om dessa obemannade solarium och tycker det verkar som ett smidigt sätt för både kunder och ägare. Hur stor lokal tror du att det behövs & vad kan det kosta för att inreda denna lokal från topp till tå? Har du något kundregister?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2005-07-21, kl 00:20

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av:

Det låter som en bra idé. Hur tar du betalt och hur kommer kunderna in i solariet? En myntautomat vid solariet måste ju vara utsatt för inbrottsförsök kan jag tänka.
Jag driver själv ett obemannat solarie i en storstad. Jag har besökt flera andra obemannade solarier och kan konstatera att det enda som hjälper på oseriösa kunder är kameraövervakning och inte ha någon dusch. Tyvärr så fick vi stänga vår dusch pga uteliggare som går in och duschar. Toa har vi öppen och det funkar. Vi söker för tillfället en person som vi kan hyra ut den del av lokalen för nagelvård eller liknande. Det kan besvära oseriösa kunder att gå in i lokalen. Men man bör tänka på dessa saker !
Mvh
Anders

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2006-04-06, kl 15:31

username

Homan
Karimi

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag driver idag 2 st obemannade automatsolarium. Jag söker lokal för att öppna min tredje anläggning. Det här är den bästa affärsidén jag någonsin stött på. Jag lägger ner ungefär 1 timme/dag i arbetsinsats och jag lever på det här. Otroligt rolig bransch att jobba i eftersom utvecklingen gått fram så långt inom solariebranschen. Det som är viktigt är att man hittar rätt leverantör. Jag har hållt på i den här branshen i över 2 år och jag har erfarenher av flera olika leverantörer. Jag har erfarenheter om hur man bygger en sådan anläggning, inreder, profilerar sig, marknadsföring etc. Om någon är intresserad av solariebranschen så kan ni höra av er till mig så kan jag lotsa er genom djungeln och hjälpa er med det mesta. Jag har även lite begagnade solariesängar, mynboxar, varuautomater och växlingsautomater att erbjuda.
[email protected]
MVH Micke 070-324 35 38


Har hittat en lokal mitt i ett bostadsområde i GBG och funderar på att starta precis det du beskriver. Skilnaden är att detta är helt nytt för mig. Har den senaste veckan suttit framför nätet och kommit i kontakt med bland annat Solana. De erbjuder support och hjälp med att komma igång. Det jag vill ha hjälp med är att veta om de är en bra leverantör. Och om deras priser är marknadsmässiga.
Hade varit tacksam om du kunde skriva några rader till mig.
Kanske kan du rekommendera någon leverantör själv.
MVH Homan Karimi
[email protected]
0736-576997

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2006-05-14, kl 19:35

username

Patrick
Nilsson

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag driver idag 2 st obemannade automatsolarium. Jag söker lokal för att öppna min tredje anläggning. Det här är den bästa affärsidén jag någonsin stött på. Jag lägger ner ungefär 1 timme/dag i arbetsinsats och jag lever på det här. Otroligt rolig bransch att jobba i eftersom utvecklingen gått fram så långt inom solariebranschen. Det som är viktigt är att man hittar rätt leverantör. Jag har hållt på i den här branshen i över 2 år och jag har erfarenher av flera olika leverantörer. Jag har erfarenheter om hur man bygger en sådan anläggning, inreder, profilerar sig, marknadsföring etc. Om någon är intresserad av solariebranschen så kan ni höra av er till mig så kan jag lotsa er genom djungeln och hjälpa er med det mesta. Jag har även lite begagnade solariesängar, mynboxar, varuautomater och växlingsautomater att erbjuda.
[email protected]
MVH Micke 070-324 35 38


Har hittat en lokal mitt i ett bostadsområde i GBG och funderar på att starta precis det du beskriver. Skilnaden är att detta är helt nytt för mig. Har den senaste veckan suttit framför nätet och kommit i kontakt med bland annat Solana. De erbjuder support och hjälp med att komma igång. Det jag vill ha hjälp med är att veta om de är en bra leverantör. Och om deras priser är marknadsmässiga.
Hade varit tacksam om du kunde skriva några rader till mig.
Kanske kan du rekommendera någon leverantör själv.
MVH Homan Karimi
[email protected]
0736-576997

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 10

2006-05-14, kl 19:40

username

Patrick
Nilsson

Inlägg: 2

Jag funderar också på att starta eget solarie, men det skall vara bemannat. Vill gärna ha tips på bra leverantörer, samt om jag kan hyra solarie eller måste köpa. Är det någon som har information så är jag tacksam om ni vill dela med er. Bor i hässleholmstrakten.
Mvh Madeleine
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat