Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Måste jag registrera en annonssidan som företag.

Inlägg 1 av 6

2012-10-13, kl 11:26

TheWhizzkid

TheWhizzkid

Inlägg: 4

Måste jag registrera en annonssidan som företag.

Hej jag har tänkt starta en liten annonssida. Där företag säljer sina varor från annonssida. Min roll i det hela är att driva sidan och inte sköta någon form av försäljning. Det kommer att bli en mötes plats för varor i den specifika kategorin. Tjänsten kommer att vara en gratistjänst i 6mån och därefter är tanken att jag ska registrera sidan som ett företag. Varför jag inte vill registrera sidan är för att jag vill först se hur det går innan jag gör det där extra.

Jag under nu ifall jag måste registrera annonssidan som företag och vad är konsekvenserna om jag inte registrerar?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2012-10-13, kl 14:44

vitorm

vitorm

Inlägg: 58

Om du inte tar betalt så behöver du ju inte registrera något företag. Om du tar betalt och inte har f-skatt så ligger ansvaret på företagen/personerna som annonserar hos dig att se till att de betalar in den skatt som krävs osv. Vilket i praktiken betyder att ingen normal människa skulle använda din hemsida.

http://www.vitorm.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2012-10-13, kl 15:08

TheWhizzkid

TheWhizzkid

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av: vitorm

Om du inte tar betalt så behöver du ju inte registrera något företag. Om du tar betalt och inte har f-skatt så ligger ansvaret på företagen/personerna som annonserar hos dig att se till att de betalar in den skatt som krävs osv. Vilket i praktiken betyder att ingen normal människa skulle använda din hemsida.



"Tjänsten kommer att vara en gratistjänst i 6mån och därefter är tanken att jag ska registrera sidan som ett företag." De jag menar med det är att tjänsten kommer att vara gratis i 6mån innan det kommer jag ha registrera annonssidan som Företag. kunderna kommer inte ta kontakt med mig de kommer att ha kontakt med företagen. Som blocket fast tanken är att vi blir en mötesplats för de specifika varianterna. tycker du fortfarande " Vilket i praktiken betyder att ingen normal människa skulle använda din hemsida."

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2012-10-13, kl 17:16

vitorm

vitorm

Inlägg: 58

Om de inte betalar något till dig alls, behöver du ju inte betala någon skatt därav behöver du inte f-skatt. Men såfort du börjar ta betalt måste du ha det annars kommer ingen använda tjänsten.

http://www.vitorm.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2012-10-13, kl 17:19

TheWhizzkid

TheWhizzkid

Inlägg: 4

Tack för hjälpen uppskattar det!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2012-10-14, kl 15:56

ThomasH

ThomasH

Inlägg: 9

Citat:

Ursprungligen postat av: vitorm

Om du inte tar betalt så behöver du ju inte registrera något företag. Om du tar betalt och inte har f-skatt så ligger ansvaret på företagen/personerna som annonserar hos dig att se till att de betalar in den skatt som krävs osv. Vilket i praktiken betyder att ingen normal människa skulle använda din hemsida.



I second that :)

En vino veritas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat