Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Lite funderingar...

Inlägg 1 av 3

2012-07-09, kl 22:09

SportkollenUSA

SportkollenUSA

Inlägg: 4

Lite funderingar...

Jag har redan skrivit lite om min nya sajt SportkollenUSA.se och har en del funderingar och frågor angånde projektet.
1. Hur många träffar/bsökare bör man ha för att få annonsörer att vilja annonsera på en sida?
2. Hur går man tillväga för att locka samarbetspartners?
3. Går det att få starta eget-bidrag för en sån här satsning?
Problemet är att jag arbetar heltid, men behöver spendera mer tid med sajten. Skulle vilja ha det som heltidsjobb i framtiden. Inte för att bli rik, men så att man går runt och kan betala det som betalas skall.

Alla tips och råd är välkomna!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2012-07-13, kl 11:27

kleio

kleio

Inlägg: 43

Det är lite upp till dig vilka metoder kommer du att använda att övertala annonsörer att de lägger annonser på din sida. Det måste vara intressant för dem.
Samt din sida måste vara intressant för dina besökare.
Det finns inte någon regel, någon siffra - du kanske kan få annonsörer med få besökare eller inga med många.
Försök först med affiliate program.

Iwona Eriksson
*
Driva företag med sociala medier: driva-webshop.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2012-07-13, kl 18:01

newworldnow2

newworldnow2

Inlägg: 77

Citat:

Ursprungligen postat av: SportkollenUSA

Jag har redan skrivit lite om min nya sajt SportkollenUSA.se och har en del funderingar och frågor angånde projektet.
1. Hur många träffar/bsökare bör man ha för att få annonsörer att vilja annonsera på en sida?
2. Hur går man tillväga för att locka samarbetspartners?
3. Går det att få starta eget-bidrag för en sån här satsning?
Problemet är att jag arbetar heltid, men behöver spendera mer tid med sajten. Skulle vilja ha det som heltidsjobb i framtiden. Inte för att bli rik, men så att man går runt och kan betala det som betalas skall.

Alla tips och råd är välkomna!



Jag kan bara utgå ifrån vad jag skulle anse vara av värde ifall jag skulle annonsera via en webbsajt:

1. god nischning (om jag säljer kakor så vill jag gärna marknadsföra via enn webbsajt där man kanske säljer något kompleterande så som böcker om hur man bakar kakor eller tillbehör som används när man bakar kakor etc. Inte direkt konkurrerande, men i samma bransch åtminstone där målgruppen faktiskt är ute efter kakor eller liknande. Detta säkerställer högre konvertering än ifall man skulle marknadsföra sina kakor på en sajt som säljer porr. Hänger du med hur jag menar?)

2. Kostnaden för varje unik besökare är ju attraktivt. Ju lägre den kostnaden är ju attraktivare. Om du kan få till punkt 1 (där du även har ett bearbetat klientel som du sålt till och som är nöjda med dina erbjudanden etc) då konkurrerar du väldigt väl med google adwords (där kretsen inte är bearbetad utan bara insugen och vidarebefodrad utan större hänsyn). Men samtidigt så kan du inte bortse från vad man kan få via googel adwords kostnadsmässigt (cost/lead). Du kan säkert lägga på en viss liten premium, men dra inte i så du brister. Om vi säger att kakor kostar 50 öre att få första plats på annons listan (oorganisk lista) så kanske du kan ta 60 öre för dina leads (då dessa då är bearbetade och kunderna litar på dig och troligen borde lita på de du låter annonsera på din sajt).

Detta är bara min syn på saken, ur en annonsörs synvinkel.

Mvh
Mathias Olsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat