Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Tillverkare av kläder

Inlägg 1 av 2

2012-05-09, kl 18:06

simonsodergren

simonsodergren

Inlägg: 2

Tillverkare av kläder

Hej jag och en kollega tänkte starta ett klädmärke inom sinom tid. Vi tänkte börja med skjortor och t-shirts. För att sedan gå vidare till jeans, jackor osv.

Men vi vet inte vart vi ska vända oss för tillverkning av detta. Vi kommer designa plaggen själva.
Vi vet att vi inte vill tillverka i Sverige utan utomlands, kanske Indien, Turkiet etc.

All hjälp är uppskattad.
Mail: [email protected]

Mvh
Simon

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2012-05-09, kl 21:04

Niperza

Niperza

Inlägg: 3

Tjena Simon!
Tanken har slagit mig också många gånger och dom stora problemen som har satt stopp för mig är

- Vem ska köpa era kläder? Ska ni sälja till privat eller skal ni sälja dom till klädkedjor? Isånafall, vilka vill ha just era kläder?

- Kapital.... Det behövs ett sjuhelvetes kapital! Fabrikerna tillverkar inte era kläder för skojs skull och om ni vill ha 100 skjortor så blir det nog tvärstopp redan där. Kan tänka mig det är ett minimum på säkert 250st/storlek. Ni FÅR säkert mindre mängder men priset vill såklart bli dyrare.

Sen, är ni utbildade designers eller har ni bara idén? Jag menar, hårt att slå sig in mot dom stora och samtidigt försöka sälja till butiker..

Har inga tips tyvärr och beklagar om det var mycket negativt ;)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat