Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Skapa appar, nybörjare?

Inlägg 1 av 2

2012-04-15, kl 08:57

username

Andreas
Ahn

Inlägg: 14

Skapa appar, nybörjare?

Hej,

Jag skulle vilja starta ett företag som skapar appar, först och främst till iphone. Tyvärr har jag ingen kunskap eller erfarenhet kring programmering etc. Men lär mig med tiden, genom att läsa material som finns att hämta bl.a. på internet. Att vara ensam har sina fördelar, men även nackdelar. Jag skulle vilja kunna bolla idéer, tillsammans med någon. Om du går i tankarna, på appar, nybörjare eller inte, så är alltid kul bolla idéer. Hör gärna av dig, så får vi se vad som händer.

/T

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2012-04-15, kl 16:35

Tomba

Tomba

Inlägg: 13

Citat:

Ursprungligen postat av: Andreas

Hej,

Jag skulle vilja starta ett företag som skapar appar, först och främst till iphone. Tyvärr har jag ingen kunskap eller erfarenhet kring programmering etc. Men lär mig med tiden, genom att läsa material som finns att hämta bl.a. på internet. Att vara ensam har sina fördelar, men även nackdelar. Jag skulle vilja kunna bolla idéer, tillsammans med någon. Om du går i tankarna, på appar, nybörjare eller inte, så är alltid kul bolla idéer. Hör gärna av dig, så får vi se vad som händer.

/T


Hej Andreas.
Har du gjort någon app. tidigare?
Du behöver inte starta ett företag för att skapa appar.

Apple kan vara lite kinkiga till att acceptera din app om de inte tycker att den fyller nån funktion, annars är det inga problem att registrera sig som utvecklare och lägga upp lite gratis appar till en början. Är den bra är folk villiga att betala för den.

Du har säkert redan börjat leta runt efter forum och liknande som berör ämnet och där är nog de bästa ställena att få den hjälp du behöver.

Det bästa är om du kan hitta personer som kan komplettera dig eller som du kan komplettera, man behöver inte kunna varje detalj själv men ändå ha en hum om vad som funkar eller inte.

Vad är du bäst på?

När du hållt på ett tag och lärt dig lite grann, kanske gjort en liten app, bara nåt enkelt, kommer du att veta vad du behöver och vad du kan erbjuda andra.

Kanske lär du känna andra som är inne på samma idé. Då är det dags att starta en grupp.

En grupp består inte bara av programmerare utan det finns flera arbetsuppgifter t.ex. Java/C++Programmerare, Grafiker, musiker, strateg, systemtekniker, Visionär o.s.v.

En person kan göra flera saker men flera personer bör inte göra samma sak.

Programvaran i iPhone och iPad är moduluppbyggd just för att det ska vara lätt att
börja utveckla nya appar så inlärningströskeln i första biten är ganska lätt, samma gäller för Android appar.

Det är när "skalet" ska fyllas med innehåll och funktioner som ska fungera tillsammans som det börjar bli svårt. Det är nog där du kör fast utan "riktiga" programmeringskunskaper.

Jag har lekt lite med Android Appar och fastnat ungefär där extra kunskaper krävs.


Hoppas du hittar nån att sammarbeta med och att ni gör fantastiska appar!

//Tommy

Inläggets betyg
Svara Svara med citat