Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Budget utan leverantör

Inlägg 1 av 4

2012-04-10, kl 05:31

MagdalenaH

MagdalenaH

Budget utan leverantör

Tankarna kretsar kring en webshop.. Att försöka lägga upp en första budget och hur mycket pengar som behövs i startkapital är ordentligt svårt om leverantörerna vägrar lämna ut några priser så länge jag inte har mitt företag.. Hur löser man detta?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2012-04-10, kl 09:19

Rosred

Rosred

Citat:

Ursprungligen postat av: MagdalenaH

Tankarna kretsar kring en webshop.. Att försöka lägga upp en första budget och hur mycket pengar som behövs i startkapital är ordentligt svårt om leverantörerna vägrar lämna ut några priser så länge jag inte har mitt företag.. Hur löser man detta?

Hej Magdalena, en fråga du skulle kunna ställa till leverantören är hur stor vinstmarginal i procent de skulle kunna estimera om du går ut med marknadsmässiga priser.
Det är många som inte delar med sig förrän de ser aktiviteter igång. därför kan du ställa frågorna på ett inofficiellt sätt. Lycka till

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2012-04-10, kl 11:34

MagdalenaH

MagdalenaH

Hej, tack för ditt svar! Jag fick precis ett svar på en av mina förfrågningar och de krävde att det skulle finnas en "fysisk" butik innan dom släppte varken kataloger eller priser till mig. Antar att dom vill att företaget åtminstone skall vara registrerat. Dom kan ju ändå inte kräva att hela hemsidan ska vara färdig i väntan på produkter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2012-04-10, kl 11:41

larsarenander

larsarenander

Leverantörer är berädda att sälja om man har allt ordnat och det inte finns konkurrens på platsen, med näthandel är det en helt annan sak och det är att andra redan etablerade drar sig ur bara för att du kommer in, så varför skulle de då vilja ta in dig om det inte ger ett plusvärde.

Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat