Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Ny butik med behövd spännande nisch !

Inlägg 1 av 2

2012-03-19, kl 20:59

missizzy

missizzy

Inlägg: 2

Ny butik med behövd spännande nisch !

Hej!
Jag är en mycket framåt och kunnig tjej som söker finansiering angående en butik som jag ska starta inom klädbranschen i en nisch där det finns behov men dessvärre få ställen att köpa det på. Butiken ska ligga i Östergötland. Konceptet är väldigt bra och jag har fått tag i en leverantör från Holland och som jag fått ensamrätt om att få sälja för i en fysisk butik, samt en leverantör från USA som idag endast har en återförsäljare i Sverige och det är i en webbshop.

Jag har en väl genomarbetad affärsplan, budget samt marknadsplan. Har dessutom en vetskap om att det finns ett behov i samhället och som alltid kommer finnas. Jag har erfarenhet av branschen och en stor erfarenhet av dessa varor, samt en del annan viktig kunskap och erfarenhet och jag vet vad jag vill sälja och själv sökte då jag hade behov av detta. Därför kan jag med stolthet sälja dessa varor.

Jag har ett eget litet kapital men är ute efter 250,000:-, samt kan även tänka mig erbjuda delägarskap framöver.

Alla tips och råd hur vi tar oss vidare är välkomna.

Hör gärna av er!

Tack på förhand!
Izza

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2012-03-20, kl 09:14

roxxie

roxxie

Inlägg: 58

vad är det för produkter du har som inte finns i andra butiker?
har varit en del i detaljhandel och klädindustrin innan och vet att oftast så Kräver de flesta större märken en fysisk butik för att man skall kunna bli ÅF för dom.
att den enda konkurenten i sverige med usa prylarna endast är en onlinebutik är ju inte riktigt till din fördel. dvs. kan dom hålla lägre priser. så kan folk kolla sakerna hos dig men köpa dom på nätet.
det är inte bara fördelar med fysisk butik på så sätt.

Vill bara ge dig en varningens klocka som många inte tänker på med just detta. finns många som gått i graven bara månader in i sin butik för att de tror att en fysisk butik gör skillnaden. kort och gott priset gör nästan alltid skilldnaden.. men jag änskar dig ändå lycka till med ditt projekt. och ge inte upp om det är din dröm =).

Btw. en hint om hur mycket kapital du själv avlägger till bolaget, samt ev del av delägarskap är alltid intressant för ev finansiärer. Mvh

//E. Jörnbring

Inläggets betyg
Svara Svara med citat