Inlägg 1 av 3
2012-03-11, kl 06:56
Import
Hej
Jag har kontakt med en svensk i Kina som pratar språket. Jag har bett henne att skicka hem produkter åt mig som jag är intresserad av. total 10 st enheter som väger max 1 kg. produkten skall jag testa för att se om kvaliten är bra för mina tilltänkta kunder i sverige.
Kostnaden 170 rmb
Frakten 103 rmb
Företaget verkar seriöst i kina som hon säger, de har bjudit in henne till företaget för visning och som hon säger är rätt ovanligt. oftast vill de bara ha mailkontakt.
Om allt verkar i sin ordning kommer jag att beställa ca 600-800st enheter till ett annat pris som vi får förhandla fram naturligtvis.
Frågan är vad kan jag betala för agenten i kina. tim pris?
Hur funkar det med Tullavgift och moms på varorna när de anländer till sverige?
Paketet har hon skickat till vår företagsadress i sverige.
Tacksam för lite hjälp i frågan.
Jag har kontakt med en svensk i Kina som pratar språket. Jag har bett henne att skicka hem produkter åt mig som jag är intresserad av. total 10 st enheter som väger max 1 kg. produkten skall jag testa för att se om kvaliten är bra för mina tilltänkta kunder i sverige.
Kostnaden 170 rmb
Frakten 103 rmb
Företaget verkar seriöst i kina som hon säger, de har bjudit in henne till företaget för visning och som hon säger är rätt ovanligt. oftast vill de bara ha mailkontakt.
Om allt verkar i sin ordning kommer jag att beställa ca 600-800st enheter till ett annat pris som vi får förhandla fram naturligtvis.
Frågan är vad kan jag betala för agenten i kina. tim pris?
Hur funkar det med Tullavgift och moms på varorna när de anländer till sverige?
Paketet har hon skickat till vår företagsadress i sverige.
Tacksam för lite hjälp i frågan.
Svara Svara med citat