Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Företags idé - Finansiering?

Inlägg 1 av 1

2012-03-06, kl 15:32

SeeOn

SeeOn

Företags idé - Finansiering?

Hej på er!

Har senaste dagarna suttit och tänkt lite på att starta ett eget företag som skulle rikta sig till personer runt om i världen. Själva idén är helt enkelt att skapa ett nytt spel som har fokus på spelarna och vad man kan göra för att få spelarna att känna att dom har kontroll på spelet.

Nu visste jag inte riktigt vart jag skulle posta om det här då jag har en rad olika frågor.

1: Om jag ska starta ett Spelföretag, vet ni nånstans man kan få bidrag eller hjälp av proffessionella utvecklare och ingenjörer?

2: Företaget ska utveckla och lansera tjänster i form av spel och allt som hör till. Detta gör att jag måste använda servrar för att kunna "hosta" spelet för spelare runt om i världen. Nu, finns det något förslag på land där jag borde kolla upp när det gäller att hosta spelet i? Eller finns det nånstans i Sverige (ett datacenter) som kanske har/arbetar ihop med företag som har liknande tjänster?

3: Hur ska jag börja? Ska jag börja med hemsidan, eller spelet? osv.

4: Jag kommer uppenbarligen att behöva Copyright på spelets design/grafik. Någon som vet vad det kan gå på och vad som är viktigast att skydda?

5: Skulle det vara fel (etiskt och enligt er) att "låna" idéer från ett annat spel? Alltså att bli inspirerad att göra ett spel som innehåller liknande funktioner (som är en bas för alla spel). Tyck till!

6: Någon ung, eller någon som har barn här, som kan tänka sig att ta reda på lite om man har vänner eller om sitt barn skulle kunna tänka sig att testa ett nytt spel som är i genren "First Person Shooter", kort sagt "FPS", med inslag av teamplay (alltså att man måste spela tillsammans med andra för att klara sig i spelet).

Det finns mycket som går igenom mitt huvud just nu, mycket idéer om hur spelet skulle kunna se ut, hur det skulle funka och hur vi skulle tjäna pengar. Men dom ovan skulle behöva extra uppmärksamhet och förslag för att underlätta och ge mig lite motivation.

Svara Svara med citat