Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Drupal & Wordpress utvecklare sökes

Inlägg 1 av 2

2012-01-08, kl 18:20

James.S

James.S

Inlägg: 1

Drupal & Wordpress utvecklare sökes

Söker en eller fler som kan samarbeta för att utveckla ett multi-marketplace & forum i ett.

Till 95% finns alla plugins redan på nätet, du behöver i stort sätt själv inte utveckla något.
Ditt arbete går ut på att använda dina kunskaper för att sätta ihop alla dessa funktioner i en och samma hemsida för att få en färdig slutprodukt.

Kvalifikationer
Omfattande erfarenhet av att utvärdera, installera och konfigurera Drupal & Wordpress moduler samt kunskaper på utvecklingsnivå. Kunna skapa Drupal-themes. Goda kunskaper i HTML, CSS, PHP, Javascript/jQuery.
Du kan Googles Code produkter allt från Page Speed Service, Libraries API till Analytics.
Kunskap med Google Apps är ett plus.


Du ser möjligheter istället för hinder, och har smak för design (Observera att designen är viktig som en helhel och inte i pixel nivå)
Stort plus är om du/ni har referenser till hemsidor som utvecklats med OpenSource Drupal eller WP


Har inga krav på vart du bor. Däremot är det viktigt att vi har personliga möten för att diskutera/bolla fram och tillbaka lite idéer i alla fall i början.

Punkter som du kommer att fokusera inom är:
**Enkel navigering för end-user
**Design
*Egna idéer & utveckling
*Filtrering vid sökningar
*SEO (Finns färdiga plugins för SEO, men kunskap inom SEO är helt annat och det är det jag söker)


Du kommer att få bilder utav mig samt länkar till sidor med de funktioner/design som jag vill implementera på sidan. Utseendemässigt för hela hemsidan är i stort sett klar med bilder. Och är redo att användas som referens. Grunden är redan ritad men allt detta kan ändras beroende på din smak för design.
Personer som tänker ”Out of the box” och ger förslag till förbättringar vare sig design eller funktionalitet är något som uppskattas stort och belönas självklart.


Detta är ett heltidsprojekt och inget att underskatta.

Hemsidan som du kommer att bygga är ca 40% utav en hel idé. Om samverkan mellan oss går bra till, så kommer du få möjligheten att fortsätta utveckla hemsidan. Du kan dessutom få extra uppdrag om du kan C++.
Utbetalning sker utav mig som en privatperson.


Skriv kortfattat om dig själv, ditt yrke, intresse, vad du kan bidra med till detta projekt, länk till din profil/hemsida, och beskriv kortfattat vad design är för dig.

Alla frågor och intressen är välkomna att skriva till:
[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2012-01-08, kl 20:46

nordicwebteam

nordicwebteam

Inlägg: 24

Hej!

Låter intressant. Jag mailar dig.

Magento & Wordpress e-handel webshop hemsida www.nordicwebteam.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat