Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Köpa mobil genom företaget eller ej?

Inlägg 1 av 2

2011-12-02, kl 19:20

jimutt

jimutt

Köpa mobil genom företaget eller ej?

Hej,

Sedan i somras har jag drivit en enskild firma där jag bland annat erbjuder webbdesign till såväl företag som privatpersoner. Jag står nu inför ett eventuellt mobiltelefonköp och vill ha tips på huruvida det är motiverbart att köpa telefonen genom företaget eller inte.

Jag vill skaffa en ny telefon främst därför att det med min nuvarande telefon inte är möjligt att på ett bekvämt sätt komma åt mina mailkonton. Snabb och välfungerande kundkontakt är något som är väldigt viktigt för mig. Och tyvärr har jag inte alltid dator/internetåtkomst alla dagar. Och då är en mobiltelefon i princip det enda valet för att upprätthålla denna kontakten.

Det skulle dock bli så att mobilen mest troligt skulle användas till endel privata ändamål också. Därav frågan om jag ändå bör kunna köpa den genom mitt företag?

Tack på förhand,
Mvh Jimmy Utterström

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2011-12-09, kl 19:39

gunka

gunka

Jag tycker att du bör kunna köpa mobilen genom ditt företag, jag har själv gjort så, men vet inte ännu om det går igenom, eftersom jag deklarerar först efter nyår.
Min strategi är sedan att bokföra hälften av driftskostnaden, eftersom jag använder den delvis privat. Det är enligt min åsikt juste.

Gunilla Karlén
[email protected]
http://www.gunka.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat