Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Nystartad webbutik, HJÄLP!

Inlägg 1 av 7

2011-10-25, kl 01:21

miiow

miiow

Inlägg: 38

Nystartad webbutik, HJÄLP!

Har precis startat en modebutik på nätet tillsammans med en partner och eftersom båda är utan erfarenhet av detta är det en utmaning.

Vi skulle behöva all tips och hjälp vi kan få för att gå frammåt med detta. Det gäller marknadsföring, bra grossister, kritik om vår design på sidan osv. Som sagt uppskattas all hjälp vi kan få :)

Vår modebutik hittar nu här: www.drezz.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2011-10-25, kl 03:46

danieldate

danieldate

Inlägg: 1

Hej, allting på sidan ser bra ut utan eran extremt stora logotyp.
Lite småsaker som i min mening är bra att tänka på:

Erbjud faktura, payson erbjuder detta. Många som är tveksamma till nya butiker, då är det en trygghet med faktura.

Gör loggan klickbar.

Gå igenom köpvillkoren en gång till, dom är väldigt magra nu. Kolla en butik som säljer liknande produkter så ser ni vad ni bör ha med. Tänk på att detta är överenskommelsen mellan er och era kommande kunder.

Detta är smaksaker från min sida men ingenting som nödvändigtvis bör ändras:
Menyn till vänster känns som en google annons, jag skulle kanske ändrat bilden "Våra Produkter" aningen så att de inte ligger ovanför varandra (Alltså Våra och Produkter)

Vore trevligt att få se ansikterna på dom som gillar er på facebook : bör inte vara svårt att ändra

Marknadsföring:
Det finns många sätt att marknadsföra en butik på, Google är ett självklart val för många. Detta kostar dock multum (SEO Optimering)

Facebook, nytt och modernt, få era kompisar att skriva något bra om er. När ni då sköter er leverans och är trevliga i kundtjänsten startar nästa marknadsföring - mun till mun. Vilket är den bästa som finns.

Finns mycket mer om marknadsföring att säga som jag inte orkar gå in närmre på just nu, men du är välkommen att slänga iväg ett mail om du undrar något så kan jag gå in närmre på det under morgondagen :- ) [email protected]

Annars jättebra jobbat, gillar upplägg osv starkt :- )

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2011-10-25, kl 10:58

marcusjaja

marcusjaja

Inlägg: 4

Jag tyckte sidan såg bra ut, kollade inte lika noga som ovanstående dock. Gällande marknadsföring så är en billig idé att ta kontakt med bloggare som har mycket besökare. Ge dom % rabatt på era varor och/eller någon vara gratis mot att dom skriver bra om eran sida och att ni får ha reklam på deras blogg. Jag själv har kontakt med bloggare där jag har reklam från google mot att dom får något av mig. Jag har märkt att många, oavsätt om dom har mycket eller lite besökare, går med på att ha/göra reklam bara dom får något gratis.

Lycka till!

MVH
Marcus Jarl

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2011-10-25, kl 11:09

miiow

miiow

Inlägg: 38

Just bloggare har vi varit ganska flitiga med så vi har redan några vi har ett samarbete med :) men tack för tipset.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2011-10-25, kl 11:22

miiow

miiow

Inlägg: 38

Citat:

Ursprungligen postat av: danieldate

Hej, allting på sidan ser bra ut utan eran extremt stora logotyp.
Lite småsaker som i min mening är bra att tänka på:

Erbjud faktura, payson erbjuder detta. Många som är tveksamma till nya butiker, då är det en trygghet med faktura.

Gör loggan klickbar.

Gå igenom köpvillkoren en gång till, dom är väldigt magra nu. Kolla en butik som säljer liknande produkter så ser ni vad ni bör ha med. Tänk på att detta är överenskommelsen mellan er och era kommande kunder.

Detta är smaksaker från min sida men ingenting som nödvändigtvis bör ändras:
Menyn till vänster känns som en google annons, jag skulle kanske ändrat bilden "Våra Produkter" aningen så att de inte ligger ovanför varandra (Alltså Våra och Produkter)

Vore trevligt att få se ansikterna på dom som gillar er på facebook : bör inte vara svårt att ändra

Marknadsföring:
Det finns många sätt att marknadsföra en butik på, Google är ett självklart val för många. Detta kostar dock multum (SEO Optimering)

Facebook, nytt och modernt, få era kompisar att skriva något bra om er. När ni då sköter er leverans och är trevliga i kundtjänsten startar nästa marknadsföring - mun till mun. Vilket är den bästa som finns.

Finns mycket mer om marknadsföring att säga som jag inte orkar gå in närmre på just nu, men du är välkommen att slänga iväg ett mail om du undrar något så kan jag gå in närmre på det under morgondagen :- ) [email protected]

Annars jättebra jobbat, gillar upplägg osv starkt :- )



Okej, kan vara så att logotypen är lite störande. Ska se vad vi kan göra istället där. Vi tänkte börja med faktura sen också men tänkte att vi väntar med det lite. Alla småsaker du skriva är bra tips, ska genast ändra :)

Marknadsföring håller vi på med för fullt, försöker att inte lägga ut så mycket pengar på det till en början men har börjat med bloggare och facebook för att sedan övergå till google, men tack för alla tipsen. Uppskattas :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2011-10-25, kl 17:23

copy

copy

Inlägg: 2

Hej, ni har skapat en fin sida tycker jag. Som van nätshoppare (!) så vill jag säga att kläder behöver sitta på en person eller skyltdocka för att man ska få en uppfattning om plagget. Jag såg att ni har fler bilder på vissa av plaggen där man ser hur de ser ut på - det funkar mycket bättre än de som bara är foto på ett "platt plagg". De ni kallar lookbook vill jag berömma, riktigt fina och inspirerande foton som du/ ni gott kan använda på fler ställen på sajten. Två andra tips på plaggbeskrivningarna är dels att man vill veta vilket material de är gjorda i, dels vill man veta mått; längd och bredd t ex.

Över till marknadsföring. Ser att ni jobbar med bloggare genom tävlingar - har det gett resultat? Här blir det hårdare att komma fram ju längre tiden går, allt fler använder dessa kanaler. Kanske kan ni ha lite veckans outfit-känsla och skapa en egen blogg där ni lägger upp nya aktuella plagg och tipsar om kombinationer..? Sedan jobba med er egen blogg genom att aktivt börja kommentera på andra intressanta bloggar. Låt era feeds synas på sajten. Det är bra både i Google-världen och blogg-världen.
Det kan vara värt att kolla upp om ni kan få sätta in en klickbar annons på någon välbesökt blogg som ni tycker stämmer med er målgrupp. Har ni förresten definierat den? Funderat över vilka som är era möjliga kunder, vem ni vänder er till? Vilka sidor besöker de? Se till att vara aktiva där de finns.

Några snabba tankar från mig, lycka till, K

//(*..*)\\

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2011-10-25, kl 19:50

marcusjaja

marcusjaja

Inlägg: 4

Använd inte Fuskbugg.se till bilder på sidan. Många antivirusprogram reagerar på den sidan och mitt gjorde det nyss. Ser inte så bra ut för ovetande användare.

MVH
Marcus Jarl

Inläggets betyg
Svara Svara med citat