Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

nystartade företag

Inlägg 1 av 5

2011-08-11, kl 12:44

gman

gman

Inlägg: 16

nystartade företag

jag vill ut och prata med nya företag om mobbning på arbetsplatsen
hur kommer man kontakt med nya företag.
svårt och hitta vilka företag som är nya på nätet tycker jag

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2011-08-11, kl 15:15

AndreasJohansson

AndreasJohansson

Inlägg: 25

Först och främst vill jag säga att det är en jätte bra idé. Men sedan tror jag du inriktar dig på fel grupp. För jag tror personligen, att du aldrig komma komma in på nya företag och ha sådana seminarier, då de varken har tid eller pengar att investera i sådana saker.

Utan din "målgrupp" vore isåfall redan etablerade företag som har många anställda exempelvis Saab, Volvo, Ericsson med mera.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2011-08-11, kl 21:58

Marcus Björk

Marcus Björk

Inlägg: 88

Hej G-man

Jag håller med om att det är en god idé, men att kundgruppen kanske inte är så bra.
Nystartade företag brukar inte ha så många anställda iallafall.. (och tror man på wheelan och shultz så bör det ändå inte vara några som mobbar där).

Att gå på jätteföretag är nog kanske inte det första som du ska göra. Vad sägs om att istället kontakta företag som sysslar med företagshälsovård (previa o.dyl)och presentera din tjänst?
De brukar ju kallas in när det är sånt här på gång, så de kanske kan tipsa företag som ligger i riskzon eller passerat över gränsen om dina tjänster .

Lycka till

Marcus

Marcus Björk

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2011-08-12, kl 20:36

gman

gman

Inlägg: 16

Tusen tack finns det något bra företags rigister att få tag på ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2011-08-13, kl 10:35

Marcus Björk

Marcus Björk

Inlägg: 88