Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Blåst på alla pengar när företaget avbryter

Inlägg 1 av 2

2011-07-27, kl 14:53

sandras

sandras

Blåst på alla pengar när företaget avbryter

Jag är precis nyutexaminerad och har valt att under sommaren lägga lite extra krut på frilans uppdrag inom webbdesign, programmering och seo. Jag har och har haft en del uppdrag där alla fungerat felfritt, kunden liksom jag är nöjd.

Nu igår har dock ett företag valt att avsluta projektet mitt i fasen och säger att jag inte heller har någon möjlighet att fakturera för de timmar jag jobbat för dem (priset var satt som projektpris och jag skulle från början inte fakturera per timme). Men vi är halvvägs i projektet och jag ligger redan ute med pengar för resekostander till dem för möten samt flertalet arbetstimmar.

Jag känner mig dum och naiv som inte skrivit någonstans i orderbekräftelsen vad som skulle ske om någon part valde att avbryta den ej slutförda processen.

Finns det något jag kan göra? eller är jag helt körd?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2011-07-28, kl 09:11

AndreasJohansson

AndreasJohansson

Detta är en stor anledning varför man ALLTID skriver kontrakt när pengar är i bilden. Jag tror tyvärr inte du kan göra något åt detta om det inte finns några papper på det, konfrontera dem framför fyra ögon och berätta om kostnaderna, se om de har något mänskligt hjärta.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat