Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Förbättringsförslag för Startaegets regformulär

Inlägg 1 av 2

2011-07-21, kl 18:41

jakobt

jakobt

Förbättringsförslag för Startaegets regformulär

Har precis skapat ett konto efter ett ha tragglat mig igenom registreringsformuläret. Här är några synpunkter:
1. Det står ingenstans vilka fält som är obligatoriska. Jag fyllde i sparsamt och fick en arg röd rubrik tillbaka som upplyste mig om att det tydligen saknades en massa information. Hur skulle jag kunna veta det?
2. T ex var efternamn tvingande, med följande formulering: "Ditt efternamn är för kort det måste bestå av minst tretio tecken." Detta stämmer ju inte ens. Fem tecken var uppenbarligen helt OK för att få gå vidare.
3. Personnummer var också tvingande fält märkte jag. Testade att fylla i födelsedatumet. Återigen får jag ett felmeddelande, denna gång om att jag inte hade fyllt i enligt det format som önskades. Och återigen, hur ska jag veta det när det inte informeras när jag ska fylla i det första gången?
4. En sista sak gäller de kompletterande fälten som önskas i Steg 2. Längst upp såg jag en text om att de inte var obligatoriska för att gå vidare, så jag tryckte bara "Gå vidare". Felmeddelande dyker upp som upplyser mig att fälten i ena kolumnen uppenbarligen var tvingande.

Slutsats:
Kan tyckas som att det är småsaker, men tänk då på att:
- Detta är första intrycket många får av er. Det var inte speciellt positivt för min del.
- Fungera över om verkligen alla dessa fält SKA vara obligatoriska. Ju fler tvingande fält ni har desto färre medlemmar får ni - det lovar jag garantera efter tio år i branschen.

Nu ska jag testa ert forum och resten av sajten och hoppas att det är en höjdare!

Uppdatering: Försökte publicera detta inlägg men fick återigen bekanta mig med era felmeddelanden: "* 'Förbättringsförslag för Startaeget.se:s registreringsformulär' is more than 50 characters long". Ärligt talat?!

Hälsningar
Jakob

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2011-07-21, kl 18:41

jakobt

jakobt

En till sak, jag har valt att jag är Man men har ändå en kvinna som profilbild?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat