Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Import/grossist sportartiklar

Inlägg 1 av 3

2011-07-05, kl 15:28

RichardA

RichardA

Import/grossist sportartiklar

Tjena,

funderar på att starta eget inom sportaffär/e-butik, min fråga är dock ifall någon har erfarenhet av detta och vart jag ska vända mig?

Ska jag kontakta varumärkena i fråga och höra ifall jag får sälja deras kläder/artiklar eller finns det en grossist man kanske kan kontakta och köpa olika m,ärken av en o samma grossist?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2011-07-06, kl 12:02

patriknr4

patriknr4

Hej,

Har lite erfarenhet av detta och det du behöver göra är att höra av dig direkt till kläd/sportmärkets företaget. Hos grossister får du i såfall en onödig mellanhand som lägger på kostnad. När du beställer av dom måste du givetvis ha startat ditt företag då dom lägger in ditt företag med org nummer i sin databas för att registrera dig som återförsäljare. Du kan ju dock givetvis höra av dig till dom, kolla priser med mera utan att ha registrerat ditt företag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2011-07-25, kl 11:43

MerChans

MerChans

Hej!
Kör du igång din verksamhet så kan vi leverera golfartiklar till dig som du kan sälja. Vi är i startgroparna med att introducera ett nytt golfmärke i Europa och söker efter återförsäljare. Det är bra marginaler på produkterna.. Låter detta intressant så kontakta mig [email protected].

Inläggets betyg
Svara Svara med citat