Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Frakt

Inlägg 1 av 7

2011-05-09, kl 07:41

username

Oscar
Sandberg

Inlägg: 3

Frakt

Hej,

Jag har tänkt börja importera produkter och då ska det skickas via båt från Kina. Det är inga problem.. Men vad ska jag använda för fraktbolag som sedan tar mina paket från båten i Göteborg genom tull o.s.v hem till mitt kontor i Stockholm.

Paketet gissar jag väger ca 35 kg. Är ca 810*540*150.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2011-05-10, kl 16:11

username

Oscar
Sandberg

Inlägg: 3

Kom igen kan någon svara. Som sagt är paketet 810 x 540 x 150 mm och väger ca 35 kg.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2011-05-10, kl 21:15

Tomba

Tomba

Inlägg: 13

Det undrar jag med.
Ska också ta hem ett paket med ungefär samma dimensioner.

Jag antar att man får kontakta en budfirma som kan lösa ut paketet åt sig
med någon form av fullmakt.

Annars får man väl åka till hamnen och hämta det själv.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2011-05-12, kl 01:22

JaffeU

JaffeU

Inlägg: 20

Precis som ovantående säger så bör detta vara riktigt. Men jag undrar om ni inte kan ha samma bolag hela vägen, tex. DHL.

Jag har tagit hem från japan via flygfrakt och anlita dhl på plats som sedan skicka runt mitt paket och leverera det hem till dörren. Om det är annorlunda med båt kan jag inte säga...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2011-05-13, kl 21:09

fredrikanders

fredrikanders

Inlägg: 1

UPS använde jag för import från asien och de fixade allt med tull och moms etc åt dig. Gick smidigt men kändes tyvärr ganska dyrt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2011-05-13, kl 21:45

JaffeU

JaffeU

Inlägg: 20

fredrikanders; vad kosta frakten med UPS och hur stort/mycket var det du tog hem?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2011-05-13, kl 21:56

abglogistic

abglogistic

Inlägg: 1

Hej! Jag driver ett företag, ABG Logistic, som dagligen arbetar med sådana här frågor. Vi har egna transportlösningar för sjö-, flyg- och kurirtransporter (import- och export) liksom för inrikestransporter. Vi har också de tillstånd som krävs, och arbetar som ombud, för tullärenden import och export mot Tullverket.

Kontakta mig gärna, [email protected], så kan jag ge förslag på lösning och indikera kostnad när jag får lite mer detaljer..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat