Inlägg 2 av
7
2011-01-10, kl 00:45
Designbolaget
Betala en webbdesigner för hemsidan och skaffa dig en mentor så äger du ditt företag själv och kan göra precis som du vill sen.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 3 av
7
2011-01-24, kl 13:29
FaultyG
Det finns många webbutvecklare som lägger sin dyrbara tid till att göra sina egna projekt utan att få betalt - för att därefter äga sajten och det eventuella företaget.
Resten, förutom några få (desperata) kan tänka sig det formatet som du beskriver.
En utvecklare och en säljare gör jobbet - vad gör du? Varför skulle de riskera allting för att du sedan ska ta frukterna?
En sann entrepenör tar ett lån, anställer dessa två och kör på.
Dvs. "Det kommer inte kunna ta ut någon lön då företaget fortfarande kommer vara under uppbyggnad" är ingen anledning.
Om du verkligen tror på idén och har gjort en marknadsundersökning som bekräftar det du känner - kör på!
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
7
2011-01-24, kl 14:18
siapanorama
Hej!
Säkert finns det en del människor som skulle kunna hjälpa till, allt beror ju på vilken roll dem får i det nya företaget. Om alla blir delägare och ha lika av kakan, varför inte. Men om du vill få gratis hjälp med en massa löften... Tror inte på att någon nappar.
Sedan måste du förstå att en avancerad hemsida (som du skrev), tar tid att ta fram. Design, struktur, programmering med mera... det är en process som tar tid.
Men jag absolut inte håller med med "FaultyG" som skrev: "En sann entreprenör tar ett lån, anställer dessa två och kör på."
Det är skitsnack! En sann entreprenör är inte en som tar ett lån, det är en som får sin idé att fungera till slut, oavsett hur svårt eller lätt det var, från början till slut.
MVH
Steve
MVH
Steve I A
www.siapanorama.com
www.siaproduktfoto.com
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 5 av
7
2011-01-24, kl 14:40
FaultyG
Det var ju det jag sade.
Personen som frågade om hjälp hade uppenbarligen inte den kunskapen som behövs för att göra det själv.
Och som både du och jag själv sade, att be folk göra det gratis åt en är inget alternativ.
Han
nämnde dessutom endast lön (senare) som ersättning, inte "vi delar lika
efter att kulorna börjar rulla in" (som många brukar säga när de vill
ha hjälp från datafolk, även fast datafolk oftast tänker "eeh, det är
ju jag som gör jobbet? Nej tack").
Så, FÖR att få det funka i det här fallet SKA man som entrepenör betala kunnigt folk FÖR att komma i hamn med projektet.
...dvs, Som en sann entrepenör bör.
...dvs 2, det var inget generellt påstående om entrepenörer och lån, utan det här specifika fallet.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 6 av
7
2011-03-15, kl 08:52
JimmyLind
Jag letar fortfarande efter dessa två personer, har dock fått några som varit intresserade men fler är välkomna.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat