Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

vinbolag/vidareförmedling i Tyskland?

Inlägg 1 av 2

2010-12-25, kl 20:45

messijah

messijah

Inlägg: 2

vinbolag/vidareförmedling i Tyskland?

Hej! Jag söker bolag som fungerar som länk/bas till företag i exempelvis Sverige som vill importera och sälja vin till privatpersoner?Ett exempel; de vinimportörer som är etablerade i Sverige har ju av juridiska skäl sin bas och bolag i Tyskland (och kanske andra länder). Jag förmodar att de startat bolag där. Jag söker tyska bolag som kan fungera som bas för vårt bolag i Sverige. Om vi beställer ett visst antal flaskor och sorter från exempelvis Chile så vill vi ha de skickade till detta bolag som sen skickar det till våra köpare i Sverige. Vi vill alltså inte starta ett bolag i Tyskland utan vill använda befintliga bolag inriktade på förmedling av vin/champagne. Finns detta tro? någon som vet eller har idé?MvhJens

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2010-12-27, kl 07:47

Framtidsfabriken

Framtidsfabriken

Inlägg: 54

 Hej.Jag tänkte bara erbjuda mina tjänster (om ni kör igång), jag arbetar med E-handel och kan sätta upp en E-butik samt attdrifta den åt er (underhålla), och jag kan tänka mig att arbeta mot provision (ex 10% av vad siten omsätter)..
om detta verkar intressant så kontakta mig på denna mail : [email protected]
/Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat