Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Båtfrakt från Kina

Inlägg 1 av 3

2010-12-03, kl 08:35

username

Patrik
Nilsson

Inlägg: 8

Båtfrakt från Kina

 Hej.
Jag har under något år handlat med kina och det har hittills gått bra.Jag har hitills gjort mindre beställningar och nyttjat DHL flygfrakt = dyrt
Nu är jag i det läget att jag ska ta hem lite större volym och det handlar om ca 3,5 ton så jag kommeratt behöva frakta hem det via båt.
Så min fråga är hur det fungerar. Leverantören vill veta vilken hamn det hela ska skickas till.Vart tar jag reda på vilka hamnar som gäller för båtfrakt från Kina?
Göteborg vet jag att det finns men finns det någon längre upp i landet?
Fraktkostnad från Kina till Sverige har jag fått från leverantören men vad tillkommer det för kostnader när varorna anländer till hamnen? Planen är att själv hämta lasten i hamnen.
Tacksam om någon som är lite insatt kan ge mig lite info om detta.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2010-12-03, kl 16:37

Yasmine

Yasmine

Inlägg: 51

Hej!Göteborg eller Stockholm är dom två populära hamnar. Om du vill att varorna fraktas till en annan hamn kan du be att leverantören kontakta med båtföretag.Fraktkostnad från Kina till Sverige som du fått från leverantören är bara en liten del. Du behöver betala mycket mer när varorna anländer till Sverige. Och olika hamnar har olika avgifter, t ex: CFS, PORT DUES, LCL, HANDLING, ISPS, CISF mm.MVH/ Yasmine

www.magke.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2011-01-12, kl 02:45

mikaely2a

mikaely2a

Inlägg: 71

Hej,
En notering: jag skulle inte rekommendera att direkt anvanda den fraktleverantor som fabrik anvander utan att forst kolla upp andra alternativa fraktbolag, ofta tar fabrik och lagger pa extra. 
Lycka till!
Mvh,Mikael Hansson 

Mikael Hansson
COO (Chief Operation Officer)
Yourlink2asia

Phone : + 46 (0)8 559 236 49
Email : [email protected]

Web : http://www.yourlink2asia.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat