Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Avtal och kunddatabas via Internet

Inlägg 1 av 3

2008-07-25, kl 15:40

username

Medlem

Avtal och kunddatabas via Internet

Jag skulle behöva råd angående följande upplägg

Mitt företag erbjuder andra företag en annons i en folder. Annonsen får utformas fritt av företagen enligt vissa ramar.
Jag vill på samma gång sluta avtal om medverkan, få företagets annons skickad till mig och slutligen lägga in både företaget, annonsen och godkännandet av avtalet i en databas för senare hantering.

Jag vill att allt ska ske så automatiskt som möjligt och slippa mata in massor med data manuellt.

Jag vil att allt ska ske elektronisk men vet inte HUR (access, php, formmail...)?

Vad är bästa lösningen för detta?

Tacksam för svar!

André

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2008-07-26, kl 09:35

wwwguru

wwwguru

En lösning är att skapa formulär med PHP och koppla dessa mot en MySQL databas. Företaget kan då fylla i alla uppgifter samt bifoga en annons i till exempel pdf-format. Alla uppgifter lagras i databasen samtidigt som annonsen laddas upp i en folder på webbservern.

På detta sätt kan företaget göra hela inmatningen och din egen administration blir minimal.

Du kan även ha ett fält som måste kryssas i för att det ska gå att skicka iväg formuläret (Jag godkänner avtalsvillkoren....).

Mvh Erik Berg,
C&E Webbguru
www.webbguru.se

Erik Berg, VD
C&E Webbguru

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2010-10-29, kl 22:05

skrivapa.se

skrivapa.se

kolla in skrivapa.se