Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Hur gör man? om man kommit på en ny teknik!

Inlägg 1 av 4

2010-09-25, kl 15:14

TomboArt

TomboArt

Inlägg: 11

Hur gör man? om man kommit på en ny teknik!

Hej,

Hur går man tillväga om man har hittat en ny teknik inom massage?

Vad jag vill veta är.

1: Om jag vill ha kurser. (Diplom, Certifikat)

2: Kan jag träna visa elever att inte bara praktisera den nya stilen, men att själv starta en skola i en annan kommun eller land.

3: Typ av företags form? skola, förening, institution.

4: Var vänder man sig om man också vill registrera en riksorganisation, internationell.

5: Får jag ha massage i namnet? Eller måste jag kalla det något annat?
(Som Swedish massage? tekniken tros komma från Per Henrik Ling)så det ligger i blodet : )

Mvh Thomas

Inom alla finns en Einstein..bara på olika sätt!!!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2010-10-06, kl 16:58

TomboArt

TomboArt

Inlägg: 11

Utav alla briljerande hjärnor här inne, så inte ett enda svar på frågan..

Inom alla finns en Einstein..bara på olika sätt!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2010-10-06, kl 17:57

Silvin

Silvin

Inlägg: 123

Hej Thomas,

här kommer några svar på dina frågor.

Många av dina frågor verkar ha en konceptuell bas, du behöver tänka igenom hur du vill driva ditt företag och vad du vill göra med det.

Vad gäller form så är det väl antingen förening eller företag du kan välja på. Vill du driva det professionellt så skulle jag rekommendera företagsform, med ett franchisekoncept så att du kan licensiera ut dina utbildningar till andra franchisetagare och därigenom få dem att följa ditt koncept.

Registrering av riksorganisation är väl inget du behöver göra, det handlar om organisering av din verksamhet.

Många av dina frågor handlar snarare om organisation från ditt eget håll. Massage i namnet borde inte vara några problem.

Det du behöver göra är att organisera hur du vill driva ditt företag, hur du vill att det ska växa och om franchise är ett bra sätt för dig. Sen behöver du egentligen bara sälja in möjligheten för dina elever att själva praktisera din nya massageteknik.

lycka till.

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2010-10-06, kl 22:38

TomboArt

TomboArt

Inlägg: 11

Hej Per,
Tack för ett informativ svar.
Men har fortfarande några ouppklarade frågor.
Om jag ska lära ut den revolutionära ny tänkande/teknik i massage,
undrar jag bara.
Kan jag starta upp vilken bolags form Ab , enskildfirma, HB, Komanditbolag som jag vill.
Om jag ska certifiera elever behövs inte en särskild bolags form.
(en private skola är dem AB,kb,etc)

(Började fallstudie och utveckla tekniken i 1996) är så nära att starta, behöver bara registrera bolags form, Kommer att starta hemifrån och hyra lokal dem dagarna jag kommer ha utbildning.

Mvh Thomas

Ps. För dem individer som vill bli utbildade i den nya tekniken och ha ett eget ansvars område, ber jag er maila [email protected] istället för att skicka 100 mail här, Blir lättare att hålla reda på vem man har svarat)

(förstår inte varför startaeget inte har både in och ut korg)


Inom alla finns en Einstein..bara på olika sätt!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat