Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

SGI för nystartat företag

Inlägg 1 av 4

2010-09-29, kl 11:03

username

Emma
Lundbeck

SGI för nystartat företag

Jag läste på Försäkringskassans hemsida att man som ny företagare har rätt till en sjukpenninggrundande inkomst under uppbyggnadsskede, 24 mån. Jag startade mitt företag i februari i år, kan jag få det då? Eller finns det som vanligt några hållhakar som att man måste ha jobbat 6 månader, att jag skulle ha ansökt direkt när jag startade företaget osv?
Som jag fattade det så har det inte att göra med att man är sjuk utan att alla företagare kan få det?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2010-10-11, kl 12:04

username

Patrick
Jöe

Ring försäkringskassan...Lättast så gissar jag

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2011-02-05, kl 22:25

larsarenander

larsarenander

Man kan även få längre tid om det finns motivering. Tidigare  var det längre  än nuvarande system men 2 år har man rätt till men man måste höra av sig.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2011-02-05, kl 22:26

larsarenander

larsarenander

Man har rätt till 2 år om man hör av sig.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat