Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Köpa stort lager av flytande tvål

Inlägg 1 av 4

2010-09-28, kl 14:57

username

Alexander
Sundqvist

Köpa stort lager av flytande tvål

Hej!

Jag kommer att behöva köpa ett stort lager av duschtvål. De jag har hittat finns i 5 litersdunkar men jag kommer beställa upp mot 300-500 liter. Detta kommer sedan att hällas över i små flaskor som jag ska sätta egna etiketter på och låta säljas vidare.

Vet någon var jag kan hitta en sådan typ av grossist eller om någon här säljer tvål i stora förpackningar?

Mvh Alexander

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2010-10-07, kl 14:34

username

Alex
Larsson

De flesta grossister har nog sådant, i alla fall de grossister för mat och hushållsprodukter som jag varit hos, eftersom det är en så vanlig vara för vanliga hushåll med. Men frågan är var det är billigast, har ingen aning..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2010-10-10, kl 22:09

Marcus Björk

Marcus Björk

Hej
Jag har kontakt med en kemi-tillverkare i Danmark.
Maila mig så skickar jag över kontakten

Marcus

Marcus Björk

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2011-03-07, kl 17:20

roblu

roblu

Du kan fråga på olika företag som tillverkar tuber/flaskor de har ofta många goda tips på vart man kan få produktion gjord,  det mista brukar vara 500kg "sås" av valfri typ som tvål/lotion/schampoo det är inte så dyrt, notera dock att det oftast är billigare eller lika billigt att tillverka lotion som tvål och lotion bruka betinga högre utpris, de tappar och etiketterar då också, gå på ICA eller nått och kolla på lågprissortimentet (egna varumärken) det står ofta vem som tillverkat.oftast är det som kostar:1. dofterna 2 flaskor och korkar (köpes tex från nordic pack)3. etiketter (köpes tex från ettiketto i malmö, ja det stavas så)4. design av etikett, hos lokal graf-byrå, om du har en designidé borde det inte kosta över 1200kr om du hittar rätt person.5. Emballage till flaskorna ca 7-15kr st så räkna med ca 1kr/flaska i emballage6. frakt med tex dhl/Schenker/DSV/Bussgods, 1 ton genom sverige 2-3500kr tror DSV är billigast.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat