Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Söker litteratur

Inlägg 1 av 4

2009-09-17, kl 11:34

username

Kim
Wahlman

Inlägg: 3

Söker litteratur

Söker lite allmän litteratur för att läsa om hur man startar eget företag. Dock finns det väldigt mycket böcker så det är svårt att veta vilka eller vilken man bör köpa. Det ska helst vara en all-around bok som riktar sig till de grunder som finns inom alla företag. Ni får även rekommendera fördjupande böcker inom nyckelmoment som är vara viktigt att ha en bra koll på; så det behöver inte vara en enda bok ni rekommenderar.

Jag har ingen tidigare erfarenhet om detta men vill läsa om att starta eget på min fritid går nämligen i skolan nu men det borde inte vara något hinder för att göra efterforskningar för att starta något när man slutar plugga. Jag har även erfarenhet inom webbdesign så jag kan jobba på en webbplats så man kan få upp något asap efter skola.

Jag föredrar böcker framför att läsa på nätet eftersom jag inte alltid tar med mig min dator överallt t.ex. sängen. Så ni får gärna rekommendera en eller flera böcker som kan vara bra att läsa. Priset på böckerna är inte viktigt utan innehållet!

Rekommendera på nu!

Vänliga hälsningar,
Kim

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2009-09-17, kl 12:49

hellen

hellen

Inlägg: 20

Hej!
Ja, det finns hur mycket som helst att läsa om detta. En bok som täcker in mycket är:"Starta"driva företag" av Björn Lunden och Ulf Svensson. Sedan har jag skaffat "gratislitteratur" från Skatteverket som har mycket bra material och sedan från nyforetagarcentrum.se. Nutet har också bra material.

helena

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2009-09-17, kl 16:54

username

Kim
Wahlman

Inlägg: 3

Tack för svaret, ska kolla in boken, Skatteverket och nyforetagarcentrum!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2010-08-30, kl 11:07

username

Zelda
Bengtsson

Inlägg: 5

Den här är bra - och du får också garanti på att lyckas ttp://www.redaktionen.se/produkt.php?avd=startaeget&visa=rivstart

Inläggets betyg
Svara Svara med citat