Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Seriös investerare/finansiär sökes!

Inlägg 1 av 1

2010-07-08, kl 15:41

username

Andreas
Ahn

Inlägg: 14

Seriös investerare/finansiär sökes!

Hej,

Jag söker investerare/finansiär till det bolag jag driver idag, dokumenthantering (digitalisering av fysiska dokument). Det har skickats ut prisförslag (offert) till stora och etablerade företag på marknaden, där vi har varit otroligt nära ett par affärer, men tyvärr fallit i slutstriden om kund. vi har arbetat fram olika partners, som ett led i framtida samarbeten t.ex. för deras egna kunder. Just nu ligger vi i förhandling kring ett stort projekt, där två av konkurrenterna är en av sveriges största inom affärsområdet. Jag söker nu kapital/investerare/finansiär, där vi kan bli mer konkurrenskraftiga. Där vi kommer överens, så att båda parter är nöjd. Det finns mycket att göra, och vi vet att det finns ett stort behov hos företag på marknaden. Vi vänder oss inte bara till ett affärsområde, utan till företag som har ett behov, nationellt/internationellt. Kapital/investering, 250.000 kr mot 40% i företaget, kom gärna med bud. Pengar ska investeras i bl.a. ombildning till AB, hyra av bättre kontorsplats, anpassning/programmerings hjälp av egen idé av workflow (software) som ska säljas på marknaden (vi ser att behov finns), marknadsföring. Idag har företaget investerat i mjukvara, hårdvara (PC, skanners etc.) för att hantera större projekt av digitalisering av fysiska dokument på kort tid + att via våra partners är vi återförsäljare av bl.a. skanners etc, där vi får mycket bra priser. En företagssida är aktiv på nätet, där URL ges ut vid intresse. Kontakta gärna mig, så kan vi mötas upp och diskutera/få mer information etc.


Vänliga hälsningar

Andreas

Svara Svara med citat