Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Idé genom marknadsföring?

Inlägg 1 av 4

2010-06-05, kl 14:15

username

Borttagen
medlem

Idé genom marknadsföring?

Hejsan.

Jag är just nu i skedet behovsanalys och undrar om det är någon som har nån bra idé hur man skall kunna gå tillväga att få kontakt med företag, så de kan fylla i en behovsanalys. Vad jag har märkt finns det företagsregister på fil som kostar en hel del. Dock finns det inte mail adresser. Förståeligt iofs. Är det någon som har en idé som är relativt låg i kostnad eller gratis?

MvH johan

Tack på förhand

En bra chef är inte bra på att bestämma, utan bra på att kommunicera och vägleda. / Johan von Schlanbusch

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2010-06-05, kl 18:34

paulsson

paulsson

Moderator

Vilken målgrupp söker du exakt?

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2010-06-05, kl 19:56

username

Borttagen
medlem

Hejsan,
Jag söker målgruppen företagare som har tjänster hos företagen med kundtjänst service. Som till exempel Telenor, Tele2, Telia, Eniro, El-bolagen etc.
Var den specifik nog?

MvH johan

En bra chef är inte bra på att bestämma, utan bra på att kommunicera och vägleda. / Johan von Schlanbusch

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2010-06-09, kl 14:18

MZ

MZ

Det kan bli lite svårt att få andra företags kundregister, så länge du inte är en polis eller datahacker..men däremot har ju 90% av större företag nån typ av dessa tjänster du efterlyser. Ett gott råd är att du vänder dig till "busbra information". Du kan söka på google så hittar du kontakt uppgifter. Då kanske du kan beställa telnr med växelnummer. I annat fall tycker jag du köper telnummer till företag på mer än 10-15 anställda och uppåt. Varje "post" (nummer) kostar 50 öre. Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat