Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta allservice företag

Inlägg 1 av 6

2010-04-15, kl 14:07

username

Fredrik
Nordkvist

Starta allservice företag

Hej!

Jag tänkte kolla om någon kan ge tips och hjälp hur man kommer i kontakt med kunder om man startar upp ett allservice företag som städar, snickrar och lita allt möjligt.

Om någon kan hjälpa mig med ideer mm så är jag ytterst tacksam. =)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2010-04-15, kl 16:22

username

Fredrik
Nordkvist

Igen som kan ge lite hjälp på traven ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2010-04-16, kl 21:04

Sellmedia

Sellmedia

Du skall satsa på att nå ut lokalt i din hemkommun. Det måste inte kosta en mindre förmögenhet att lokalisera kunderna - Kolla och "lappa" brevlådor främst i villaområden där många ofta behöver hjälp med än det ena än det andra.

Ta även reda på vad folk tjänar i dessa områden, och sikta på "rätt" kunder (tex taxeringar är offentliga upplysningar). Sätt upp välgjorda lappar med seriöst budskap på ställen folk stannar till på - De rätta anslagstavlorna behöver inte sitta inne på Willys - Det kan vara rätt gatukorsning med rödljus...

En enkel hemsida hjälper dina kunder att hitta dig även lokalt. Se till att du är påläst på det du vill jobba med (de tjänster du vill sälja in) samt att du är tillgänglig - Typ alltid !

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 6

2010-04-19, kl 20:09

7AAA7

7AAA7

Tja, vad jag förstått så har dessa personer som jobbar med detta typ av företag, OFTAST startar in någon speciell inriktning och sedan "klättrat" in i andra branscher/kategorier med tiden.

En sak som oftast är till stor fördel som många av dessa personer som startat allservice företag är att de har stort kontaktnät eller har lätt för att komma i kontakt och överens med människor för att sedan göra sitt jobb hos dessa.

Hoppas att det hjälper!
Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2010-04-21, kl 22:34

username

Fredrik
Nordkvist

Tack för alla bra idéer finns det mer att tänka på för att få kunder?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2010-05-28, kl 21:15

username

Elias
Svanström

Hej jag är i upptakten av att starta ett eget litet allservice företag med en kompis vi är båda nyss fyllda 18 år :) Så vi har inte så stor erfarenhet precis.. men jag har börjat med att göra flygblad i photoshop sedan går vi runt och delar ut dessa flygblad i villaområdera här i västerås sen hoppas vi på några jobb i alla fall.. vad hade du tänk hålla på med exakt?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat