Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Få fans till facebook sida - några tips?

Inlägg 1 av 6

2010-03-17, kl 15:17

username

David
Reiman

Inlägg: 22

Få fans till facebook sida - några tips?

Någon som vill dela med sig framgångsrik marknadsföring på facebook? T.ex hur man får fans till sin fansida, vilka strategier ska man använda för att göra det, hur uppmuntrar man sina besökare att bli fans?

Halsoplaster.se - Hälsoplåster med enbart naturliga ingredienser. För dig som vill bibehålla en god hälsa.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2010-03-17, kl 15:30

username

Elias
Svanström

Inlägg: 3

Det skulle kunna funka att lotta ut lotter varje månad eller något liknande kanske? :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2010-03-17, kl 16:22

username

David
Reiman

Inlägg: 22

Jag lottar ut mina egna produkter bland alla fans varje måndag + alla fans kan få gratis prover hemskickade. Dessutom kör jag en kampanj och skickar gratis triss till alla fans som föreslår min fansida till sina facebook vänner.

Men vad ska man göra för att få ett stort antal fans, t.ex 50 000? Och dessutom inom den aktuella målgrupp?

Jag kan tänka att lotta ut en resa värd 10 - 20 000 kronor till dem fans som t.ex får 10 sina vänner att bli mina fans. Men det är lite svårt att kontrollera detta - alltså vem som får 10 vänner att bli fans. Dessutom är det svårt att komma på någon genomskinlig metod att köra utlottningen på - utan att fans tror att resan går till min bekant.

Halsoplaster.se - Hälsoplåster med enbart naturliga ingredienser. För dig som vill bibehålla en god hälsa.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2010-03-17, kl 17:06

username

Reija
Hyttinen

Inlägg: 2

Ett bra sätt att locka besök är att hålla din "fans" sida ständigt uppdaterad. Då sidan uppdateras syns sidan på dina nuvarande "fans" loggar och deras nätverk kan bli nyfikna för att titta in.

Du kan även hålla sidan aktiv genom att starta en diskussion, berätta vad du gör (evenmang) och kanske även få andra att skriva i loggen, dela med dig av tips.

Men som sagt mitt bästa tips är att uppdatera sidan ofta så att den är levande. En sida där ingenting händer syns inte bland dina nuvaranda "fans".

Reija - RH Form & Grafik
www.rhformgrafik.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2010-03-18, kl 08:52

TryckExperten

TryckExperten

Inlägg: 44

En bra grej är att sammankoppla alla sociala medier.
Dvs om du bloggar så kopplar du den till din fan-sida på facebook din facebook är i sin tur kopplad till twitter osv.

När du gör ett blogginlägg så postas det automatiskt på din fan-sida och ses då av alla medlemmar i deras feed vilket i sin tur lockar mer besökare till din webbsida vilket jag antar är den ursprungliga ideén med din facebook-sida..

Facebook har ett eget verktyg för att importera RSS-flöden från din blogg samtidigt som man exporterar till twitter. Mycket smidigt.

Daniel Klasson
SportStuff.se
-Sportkläder med logotryck.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2010-03-29, kl 13:32

DavidS

DavidS

Inlägg: 5

Jag tycker att Facebooks annonsering funkar bra. Om du skapar en annons kan du välja att visa den för "dina fans vänner". Då kommer de att få upp en annons som känns mer relevant än annars.

Ju smalare målgrupp du väljer ut desto billigare blir annonsen och antagligen får du då också högre omvandling (dvs om du lyckats pricka in målgruppen rätt.

Det svåraste jag upplevere med FB-sidan är än så länge att komma bort från "megafon-känslan" och öppna upp en dialog med fansen. Vet å andra sidan att det inte är bara jag som brottas med det. Gröna lunds sida är ett exempel som lyckats bra http://www.facebook.com/jobbapagronan.

Kolla gärna in Bonanzas sida också och kom med tips hur den skulle kunna bli bättre! http://www.facebook.com/bonanzaeducation

Lycka till!
/David

David

Inläggets betyg
Svara Svara med citat