Inlägg 1 av 2
2010-03-09, kl 19:35
Datorassistans
Hej
Jag är student och har tänkt starta ett företag som hjälper privatpersoner med datorproblem och annat teknikrelaterat strul. Det känns absolut som att det finns en marknad och de flesta andra företagen riktar sig till andra företag.
Jag sitter nu och filar lite på vad jag ska kalla företaget. Eftersom det är IT jag ska hålla på med så är det ju lite lockande att använda en kombination av något kort engelskt ord och sedan sätta IT efter, typ fixIT (som dock är upptaget). Jag har förslag på ett par sådana namn med ledig .se-adress och som även bör vara lediga som företagsnamn. Fördelen med namn i den stilen bör vara att de är korta, lätta att komma ihåg och lätta att stava till. Jag undrar dock, eftersom jag i ganska stor utsträckning riktar mig till äldre människor, om jag borde välja något mer traditionellt namn, typ någon kombination av mitt namn och det jag gör. Även om det blir ett längre namn som är svårare att stava och komma ihåg så kanske det ger ett mer jordnära intryck och är mer förtroendeingivande? Vad tror ni? Både åsikter om namnproblemet och själva idén uppskattas!
Mvh
Svara Svara med citat