Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Startaeget bidrag - Lån ....

Inlägg 1 av 1

2010-03-06, kl 11:20

username

Micce
Dahlbäck

Inlägg: 13

Startaeget bidrag - Lån ....

Blev en konstig rubrik men jag skal lförsöka formulera det som jag funderar över iallafall.

Jag har kontakt med ALMI som jag hoppas skall kunna gå in med finansiering till mitt företag.
Då ALMI inte går in med 100% av finansieringen så vet jag att man kan göra en deal med banken och arbetsförmedlingen.

Man kontaktar Arbetsförmedlingen angående startaegetbidrag, och därefter då man fått detta godkänt så går man till banken och tar ett lån som motsvarar beloppet man får via arbetsförmedlingen (startaegetbidraget).Man låter sedan startaegetbidraget gå in på bankens konto via autogiro.

Det jag funderar över. Ska man kalla detta för egna investeringar i bolaget (när man pratar med ALMI) (ALMI brukar gå med på att låna ut pengar om någon annan är med och stödjer förslaget, och arbetsförmedlingen går in med startaegetbidraget om man har ALMI bakom sig som tror på idén)

Sedan en annan fråga om startaegetbidrag.
Då vi är två personer som tillsammans skall starta ett AB bolag. Kan bägge ansöka om startaegetbidrag?

Hoppas att det är någon som förstår vad jag menar och kan ge mig några svar på dessa frågor.

MVH
Micce

Svara Svara med citat