Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Lagerbolag

Inlägg 1 av 3

2004-11-15, kl 22:26

username

Peter
Frogedal

Lagerbolag

Tjena tänkte höra om någon har erfarenhet av köp av lagerbolag. Vad är resp För/Nackdelar med att köpa ett lagerbolag? Tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2004-11-16, kl 12:58

foretagande

foretagande

Fördelen är dels snabbheten, du bestämmer dig för att starta idag och du har bolaget med organisationsnummer klart att börja affärerna med i morgon (eller redan idag om du går via någon som har en etablerad kontakt med någon som säljer lagerbolag).
Nackdelen är att du får betala en avgift som är större än om du själv startar upp bolaget från början. Nu kan jag inte beloppen direkt i huvudet och det skiljer naturligtvis en del mellan de olika förmedlarna men räkna med mellan 2000-3000 kronor dyrare för ett lagerbolag. Å andra sidan så kommer den kostnaden att bli en faktura till företaget som man alltså kan betala med bolagets pengar istället för sina egna så egentligen blir det inte så mycket dyrare alls.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2004-11-16, kl 16:52

username

Peter
Frogedal

Tack för svaret Karinj! Har även fråga jag kanske kan passa på att få svar på. Har läst och fått erbjudande att starta ett AB fast i England där AB heter Ltd. De säger att man har filial i sverige och de ska funka som ett AB i Sverige skillnaden är aktiekapitalet som dock är endast 1pund i stället för 100000:-. Om du/någon har erfarenhet av någon/några som använt den metoden är jag även där mkt intresserad av att veta eventuell FÖR resp Nackdelar. Tack på förhand

Inläggets betyg
Svara Svara med citat